lösningar på marketproblem med froyo

Diskussion i 'Hero' startad av Mr_Hero, 11 sept 2010.

1. Mr_Hero

Mr_Hero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har den senaste tiden haft helt omöjliga problem med market. Jag vet att detta är ett vanligt problem med froyo romarna men jag tänkte att folk kunde posta sina "tillfälliga lösningar" här så man kan pröva lite varianter.
    Mitt problem är att den vägrar ladda hem något alls. När jag accepterat appen, så "starar den nerladdningen-laddar hem-pausar nerladdningen", sen står den still så hur länge som helst. Har rensat market data som jag har hört ska funka i vissa tillfällen, men ingen tur. provade även att installera sd/download/downladfile. Men gick inte att installera via astro. Så: Har folk några förslag som kan hjälpa, börjar bli irriterande att inte kunna uppgradera sina appar.

2. marmeladov

marmeladov Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Poco F5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Poco F5
    ROM:
    xiaomi.eu
    Har haft sådär med, vilket har löst sig med att jag flashat om samma rom. Testade även wipa allt och då fungerade det med. Oklart vad som är en "riktig" lösning på det hela dock.

3. VMe89

VMe89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kopplade in luren i datorn och sen tog jag bort .android_secure på sd kortet.. Sen funkade det problem fritt för mig

4. skutte

skutte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De händer alltid för mig när jag installerar en ny Froyo Rom, men de brukar räcka med att rensa cache för Market så startar du och accepterar licens avtalet sen ska de funka, gör de för mig :)

5. Mr_Hero

Mr_Hero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

det blev en total wipe för min del... Tog först bort .android_secure, men blev inte bättre. flasha därför om rommen, men ingen tur. Men köpte precis igår titanium backup licens så wipade allt och körde en restore mina settings etc. Så nu funkar det äntligen som det ska, hoppas det håller i sig:-D

6. Pippirull

Pippirull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Av någon konstig anledning brukar det hoppa igång för mig när jag väljer att uppdatera eller installera minst 3 apps...1-2 kan vara låsta men så fort den 3e väljs hoppar det igång...skumt JA :D

7. Mr_Hero

Mr_Hero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

hmmm. Nu har det återigen gått tillbaka till den gamla skiten... Nu tänkte jag att det räckte att flacha om rommen utan wipe, men icke sa nicke. Ska jag alltså bli tvungen att wipa mobilen för att kunna ladda ner apps i 2 h??

edit: Nu gjorde jag en fix_permissions i terminal också men blev inget bättre för det.... Har verkligen prövat alla metoder nu, så funderar att gå över till en 2.1 rom, nån som vet en bra vanilla rom???

Last edited: 13 sept 2010