Problem: [LÖST] Bluetooth fungerar bara i 'säkert läge', 1 av 2 enheter fixad.

Diskussion i 'Allmänt' startad av tigersaid, 25 januari 2017.

1. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hej.

Jag har det här problemet:
    Bluetooth enheter kopplas till telefonen men det kommer inget ljud till mina Bluetooth enheter.

Varken Youtube, Spotify, Viaplay, Netflix eller någon media fungerar att få ljud från fastän det spelas på enheten.

Lösningen för den här enheten var att jag nedgradera Netflix applikationen med en version.

Tydligen så skickades inte ljudet från telefonen till Bluetooth enheten om Netflix var igång i bakgrunden eller var aktiv men efter en nedgradering i version så gick det bra att ha Netflix igång och i bakgrunden och få ljud från telefonen till Bluetooth.

###############
    PROBLEM
    ###############
    Men samma lösning fungerade inte på den andra enheten..

Bluetooth fungerar klockrent i 'Säkert läge' men inte i normalt läge.

Jag har provat med bootmanager, task killer (root), autostart appar, clean master, antivirus appar, malaware appar, greenify för hybernate av apparna mm... Men lyckades inte lösa problemet.

Kan ni hjälpa mig felsöka eller hitta någon logfil att kolla i?

Tack på förhand!

2. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Löste problemet
    Hoppas detta kan hjälpa andra och så.

Bluetooth fungerade felfritt i 'Säkert läge' vilket betydde att bluetooth fungerar och att det är något installerad applikation som bråkar med systemet som går aktiv när man kör enheten normalt.

För att lösa problemet med detta på den andra enheten så var jag tvungen att nedgradera/avinstallera senaste Netflix applikationen SAMT Allcast applikationen vilket jag inte hade på första enheten utan bara på denna och därför inte förstod varför det inte hjälpte med att bara fixa Netflix.​

Jag har iaf ringt till Netflix och berättat om problemet jag fick med deras senaste applikation och dom skulle ta en titt på det.

Netflix bråkade tydligen med systemet och "blockerade" ljudet från att strömmas till mina BT enheter (många olika enheter).

jogge gillar detta.