[LÖST]Död SGS2

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Seade, May 17, 2011.

1. Seade

Seade Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Happ. Då dog min SGS2 precis. Hade precis ändrat om default-homescreen och skulle reboota. När den stängde av sig kom det grå batteriet med loading-snurren upp och sen blev den svart och nu startar den inte något mer.

Den hade 100% batteri när jag rebootade den. Jag har testat låta den ligga utan batteri ett tag, även testat ladda ur batteriet lite med tungan :)p) men ingenting verkar funka. Kommer inte ens in i download-läget för flashning, så den är nog mer eller mindre stendöd.

Det blir att prova igen imorgon. Funkar det inte då blir det att lämna tillbaks den och få en ny.... Om det nu finns någon någonstans! :(

Såg en snubbe på XDA-forumet vars SGS2 också dog, fast hans dog medan han låg och sov så det var ju inte direkt hans fel. Att roota och skriva en rad i default.prop känns inte som det borde döda telefonen heller, så något skumt är allt i görningen!

Någon mer som råkat ut för liknande? Hoppas inte för er skull iaf... Riktigt tråkigt att det blev såhär, det är ju en sanslöst bra mobil annars!

EDIT: Efter att få ligga med batteriet i ca en halvtimme så startade den igen! :D :D :D
    Sensmoralen av detta är väl tudelad; 1. Starta inte om din mobil med fullt batteri(????) och 2. Starta inte trådar förän du är säker på att det du tänker ta upp stämmer?

Last edited: May 17, 2011
  2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Den var bra haha :D

Skönt för dig att det löste sig ( för den här gången ;) )

3. MTD

MTD Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fy fan vad nojjig jag hade blivit.. skönt att det löste sig för dig :-)

4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett annat tips är att inte ladda ur batteriet med tungan!

Men skönt att det fixade sig trots batteri-incidenten ;)

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

6. Seade

Seade Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Meh. Nu hände det igen! Satt och lirade Castlevania SOTN på FPSe och så hängde sig allt och mobilen var glödhet. Nu 20 min senare startar den igen. Men är det verkligen ingen annan som råkat ut för sånt här?

EDIT: Denna gången fick den ligga utan batteri i.

Last edited: Jun 6, 2011
  7. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vore jag dig och det händer mer, så skulle jag utan tvekan lämna tillbaks den och få en ny, kan ju vara något fel på just din enhet, inte kul om det börjar hända efter garantitiden heller.

8. Seade

Seade Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man ändå inte behövde vara utan telefon i flera veckor pga. att den är inne på service... :(

9. FortuN

MINA ENHETER

Ja det är ju det jävliga, men bli förbannad på dem och säg att du behöver en telefon nu, de brukar jämt fixa upp en annan.

I Värsta fall så kanske du får en äldre mobil, men är ju bara se vad de säger.

10. S-Droid

MINA ENHETER

Jo, finns en kille som telefonen dog och inte kommer in i downloadläge tidigare idag, ska leta upp tråden och länka din tråd

Edit: Var för sen, hans tråd har en länk hit

11. Seade

Seade Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror allvarligt talat att jag får byta in min. Det verkar som jag är bland de som haft mest problem på hela swedroid och xda-forumen. Sedan jag skrev min sista post i denna tråden har den hunnit dö två gånger till. Fick precis igång den igen för typ tredje gången på detta dygn och jag börjar bli less. En telefon som dör av att man använder den är en trasig telefon, punkt! Tji fick jag för att ha hypat denna telefon mest av alla jag träffat sedan förra sommaren! >=/

EDIT: Crashade igen när jag skrev om problemet på XDA. Denna går definitivt bort nu! :mad:

12. S-Droid

MINA ENHETER

Och den blir inge bättre om du blåser ren den och kör stock?

13. Seade

Seade Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör KE2, original ROM.. :( Factory reset borde inte göra ngn skillnad iom att jag hade samma bekymmer innan jag flashade om och rootade. Jag tvivlar på att det är ett mjukvarurelaterat fel. Det här osar hårdvaruproblem flera mil! Kan inte få igång den nu igen heller. Det gör mig dock inget att den är som den är nu, då är det större sannolikhet att den hänger sig när jag ska visa den för de inne på phonehouse... Jääävlar vad jag ska tjata om de inte ger mig en ny på stört!

De kan typ inte säga emot mig, den har så många defekter som jag kan uppvisa även om den är igång! Dessutom så fick jag en oplomberad enhet när jag köpte den, vilket är sista gången jag säger Okej till.

EDIT: Kontaktade Samsung i UK. De sa att den definitivt ska lämnas in.

14. ocs

ocs Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis samma problem, fast min har inte vaknat än. Tipsar dig om att lämna in och få en ny.

15. FortuN

MINA ENHETER

Drygt om detta fel börjar visa sig några veckor för flera stycken, då blir det nog en fin återkallning.

16. tjuren

tjuren Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor, Mobilebeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Mobilebeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Telefon 2:
    Apple Iphone 4
    Platta:
    Ipad Pro 9.7 4g 128gb
    Platta 2:
    Ipad Air 2
    Haj,

min började idag på morgonen att bråka, ibland startar den inte upp mer än till samsung galaxy s ii loggan, ibland när den har legat utan batteri ett tag så startar den och man kan använda den 5 minuter sen hänger den sig och jag får ta ur batteriet igen. Jag kan dock komma in i firmware download mode.

Jag har flashat in orginal KE2 rommet, tagit ur minnes kort och sim kort, samma fel.
    Raderat hela telefonen under inställningar - säkerhet - återställ (eller vad det nu heter, kommer inte in och kan kolla)
    Nu startade den upp men nu kommer jag inte förbi lockscreenen, den man drar åt sidan för att komma till hemma skärmen.
    Jag har testat att ladda till ca 50-75% och försökt igen, samma sak.

Jag funderar på om det har med värmen att göra, använde den som gps igår em och den blev rätt varm där den satt i bilen.
    Jag ska testa att ladda den fullt med laddaren och sen testa mera ikväll.

// H

17. ocs

ocs Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror nog att det bästa är att du lämnar in den, min startar inte alls så det är möjligt att det kan förvärras. Ganska säker på att det är ett hårdvarufel.

18. tjuren

Operatör:
    Telenor, Mobilebeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Mobilebeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Telefon 2:
    Apple Iphone 4
    Platta:
    Ipad Pro 9.7 4g 128gb
    Platta 2:
    Ipad Air 2
    Lustiga är att nu efter ett antal omstarter och återställningar så funkar den fint igen, får se om det håller i sig över helgen, kan ändå inte skicka den innan måndag...

19. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu gör min telefon sådär också.
    Spelade lite Farm Tower, avslutade det och lade telefonen på bordet. Gick och handlade. Kom tillbaka 15 minuter senare och telefonen var död. Det är den än, det har gått en timma nu. Har tagit ur batteriet. Låter luren svalna lite. Sen sätter jag den i laddaren och testar på nytt.
    Trist! Undrar om vi har någon gemensam nämnare, vi som har råkat ut för det här...?

20. tjuren

Operatör:
    Telenor, Mobilebeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Mobilebeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Telefon 2:
    Apple Iphone 4
    Platta:
    Ipad Pro 9.7 4g 128gb
    Platta 2:
    Ipad Air 2
    Haj,

Jag väntar på en retur frakt sedel från netonet, den håller på o bootar om spontant, hänger sig när som, fryser i 7-8 minuter sen funkar den i ett par minuter, sen dör den igen.

Torsdags kväll funkade den perfekt hemma med wlan och spotify, gmail och ett exchange konto, gps program och diverse annat från market.
    Men på morgonen när jag kom till jobbet började den igen för att till eftermiddagen bli obrukbar.
    Nu har den "vilat" hela helgen och jag hoppades att den skulle "återhämta" sig, men icke, så nu blir det en retur och köra med en gammal värdelös vattentät samsung.

// H