Problem: [LÖST] Fast i ClockworkMod

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Godsmith, 18 sept 2011.

1. Godsmith

Godsmith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag är en total Galaxy S-nybörjare som försökte följa instruktionerna i https://swedroid.se/forum/39630-rom-galnetmiui-chameleon-final-version-13-09-2011-a.html för att byta ROM i min SGS. Tyvärr råkade jag lägga alla filer på mitt externa SD-kort istället för det interna, vilket guiden inte riktigt berättade att man skulle göra (men andra guider är mycket noga med att poängtera...). Jag kommer alltså in i ClockworkMod, men inte därifrån. Finns det något sätt jag kan föra över zipfilerna till mitt interna minneskort eller på ett annat sätt komma vidare i denna procedur?

Tacksam för svar.

Edit: Hade en ganska nyköpt SGS med 2.3.3 innan om det spelar roll. Och jag hittar telefonen med ODIN.

Last edited: 19 sept 2011
  2. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    1. "Mounts and Storage" - I CWM
    2. Mount USB (Tror jag den heter!?) Finns bara ett alternativ, resten är typ "Format X" jux
    3. För över filerna till sdcard

EDIT: Inne i Mounts and Storage

Last edited: 18 sept 2011
    Godsmith gillar detta.
  3. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen, men jag går in i mount USB storage, och sedan pluggar jag in USB-kabeln, men inget händer och inget kommer upp i Windows. Jag har drivrutiner installerade (eftersom jag kunde föra över filer och köra Odin etc). Någon idé vad som kan vara fel?

Edit: Testade också att starta om mobilen, gå in i mount USB storage och sedan plugga in USB-kabeln. Ingen skillnad.

4. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    När man flashar i CWM ska man ALLTID lägga filer på interna , därav tog jag det som en tumregel att alla känner till detta.. (flash regel nr 1 ;) )

När du är inne i Mount and storage så måste du trycka på power (eller home beroende på vilken kernel du har) när du står med markören på " USB Mount storage"

Godsmith gillar detta.
  5. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har bara haft en Blade förut utan internt SD, och hade aldrig hört talas om denna tumregel som "alla" känner till. :ehm: Annars var det en väldigt bra och informativ guide, skulle jag ändra något vore det bara att stoppa in ett litet "interna" där...

Jo, jag kan gå in på mount USB storage med både Power- och Home-knapparna, och väl där står det

USB Mass Storage device
    Leaving this menu unmount
    your SD card from your PC.

- Unmount
    - +++++Go Back+++++

Men inget kommer upp i Windows, vare sig före eller efter. Odin säger glatt "Added!" och "Removed!" varje gång jag pluggar in och ur mobilen, dock.

6. Jappse

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Alla har interna SD, även en blade :)

Har du provat byta USB port?

Godsmith gillar detta.
  7. JohNan

JohNan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Stoppa in SD-kortet i datorn med hjälp av en adapter. Lär väl vara den enklaste lösningen, om du har en adapter vill säga. Finns säkert annars för en billig penning på Clas ohlson.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

8. Jappse

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Vi pratar om minnet på telefonen. Inte externt SD

9. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok då, men för Bladen var det inga problem med att installera från det externa SD-kortet.

Jepp, ingen skillnad. Det dyker upp en SAMSUNG_Android i kontrollpanelen varje gång jag pluggar in den också, så det finns definitivt någon form av kontakt. Har startat om datorn också.

10. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Om du nu inte kan mounta usb storage så skulle iallfall jag flasha om en stock rom (gingerbread) via odin och sen lägga in filerna på interna. tar 4min istället för att hålla på konstra.

Annars kan du testa starta om datorn och tel och så gå in i cwm för att prova igen.

Godsmith gillar detta.
  11. Jappse

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    En sak som kan vara felet är att enhetens drive letter redan används. Ibland har det hänt att mina enheter buggar ur och har samma ID. Förstår du hur jag menar?

Godsmith gillar detta.
  12. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oki! Du har inte någon länk till en uppsättning filer som fungerar? Har du inte det kan jag säkert få fram rätt med lite googling.

Japp. Men eftersom det fungerade att mounta inne i själva Android precis innan tvivlar jag på att det är det som är felet.

Edit: just det, en annan sak som händer är att varje gång jag kommer in i CWM säger den "New file system config detected. Convert?". När jag trycker Yes, går den in i Filesystem Converter och tar bort och skapar partitioner, men när den bootar om kommer jag in i "New file system config detected. Convert?" igen. Ska det vara så?

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Använd odin 1.7 då 1.3 har strulat en del just med Cf root.

Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! JVH med bootloader.. Duger just för tillfället . Du ska ändå bara använda denna rom som bas.

Flasha med odin, re-partition ibockad och använd PIT fil 512, Välj sedan respektive för PDA , PHONE , CSC. Tryck Start.

Därefter måste du roota luren så att du får CWM. Den finner du http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=591109&d=1304950772

Det är en zip fil i zippen så att säga .. När du hämtat hem filen så öppna upp med winrar och packa ut tar filen till skrivbordet.

Flasha med odin och välj filen som PDA , inget annat. Välj Start. Vänta tills PASS och att tel startar upp.

Lägg sen Chameleon på INTERNA SD kortet ;) tillsammans med cleaningscript..och följ anvisningar i guiden.

Godsmith gillar detta.
  14. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så hemskt mycket. Flashade filerna du angav med Odin, och nu kom jag in i Android igen. Eller ROMen. Eller vad nu den tekniska termen är.

Ska försöka mig på uppgraderingsproceduren ikväll igen, och då ska jag komma ihåg det där med INTERNA minneskortet. :) Tack igen!

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    he skönt ;) .. Funderar du över något så skicka ett pm :)

Btw: har inkluderat "interna" i Guiden så att det inte blir fler missförstånd i framtiden.

Godsmith gillar detta.
  16. JohNan

JohNan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ha. Givetvis, se vad lätt det är att ta fel. Sorry :-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

17. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om någon skulle hitta den här tråden kan jag nämna att det fungerade fint att fortsätta följa guiden; flashade CWM, installerade cleaningscript och sedan MIUI, och det funkar finfint.