Problem: [LÖST] Glapp i 3,5mm-jacket

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by mekanismen, Mar 19, 2012.

1. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Har sökt runt i GN-forumdelen utan att hitta något, så antingen är jag ensam om detta eller så är det ingen som orkar bry sig om det.

Jag lyssnar på musik säkert fem timmar per dag i genomsnitt, oftast mest på telefonen. Har på senare tid märkt att ibland när jag går så glappar 3,5mm-jacket, telefonen byter mellan att spela musik i båda lurarna till att bara spela i ena. Fruktansvärt irriterande.

Har egentligen ingen lust att skicka in telefonen, då jag vet precis hur kassa och långsamma Anovo är, så det jag undrar är väl egentligen om det är någon som vet om det finns någon snabbfix för det här och/eller om det är någon annan som har samma problem med sin GN.

Last edited: Mar 19, 2012
  2. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ptja för mig så blev det så med originallurarna som följde med efter två månader. Ilsk som en geting gick jag därför och köpte de dyraste in ear lurar elgiganten hade. Och vips hörde jag vilken gröt jag lyssnat i under alla dessa år. :-)
    Är du säker på att det är hålet och inte dina hörlurar? Det är mycket ovanligt att det är glapp i själva jacket. Skulle vara om du tappat telefonen och lödningen pajat. Men då blir det stendött istället.

mekanismen likes this.
  3. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skulle också tipsa om att prova om problemet består om du har ett par andra lurar. Kan likaväl vara kopplingen i dem...

mekanismen likes this.
  4. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade inte tillgång till andra lurar tidigare, så jag testade bara lurarna i burken istället och kunde inte återskapa problemet där. Får försöka med andra lurar nu när jag är hemma. Återkommer!

Edit: Vilken jävla onödig tråd såhär i efterhand. Tack och förlåt, lurarna är problemet. Tur att man har a-Jays så man får nya utan tjafs.