Fråga: [LÖST] Lägga in bortvalda appar i PkMn Charmeleon 5.x

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av pkerwien, 1 jul 2012.

1. pkerwien

pkerwien Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är det någon som vet om det går att lägga till appar som man valde bort under installationen utan att behöva göra en wipe och börja om? Ångrar att jag var väldigt minimalistisk. Skulle vilja lägga in fåtal Google och HTC appar.

Last edited: 1 jul 2012
  2. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ladda ner Easy Installer från play!

Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.

3. pkerwien

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Och sen packa upp PkMn zip filen och låta Easy Installer scanna efter .apk filer att installera?

4. pkerwien

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har lyckats få in t.ex. Google talk genom att kopiera Talk.apk till /system/app. Men jag vet inte vad jag ska med Easy Installer till.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag tog mig en snabbtitt på din rom och enklast är att bara flasha om romen

Nu vet jag inte detaljerna men kör man med Aroma-installern så får man ett val om man vill full-wipa eller inte. Du skippar då en full-wipe.

Sen en wipe av cachen samt dalvik-cachen måste du göra för att slippa problem men allt installerat är kvar, starten tar längre tid när cachen byggs om dvs "Android uppgraderas". (de flesta romar har de här wiparna som standard)

Det är viktigt att man skiljer de olika wiparna åt, full-wipe, wipe av cache o dalvik-cache.

Sen om man inte vill ta några risker så gör man en Nandroid-backup först.

pkerwien gillar detta.
  6. trx182

trx182 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nej jag får be om ursäkt, jag missuppfattade dig helt! :)

Som plun säger är det enklast att helt enkelt flasha om. Du behöver inte köra full wipe. Flasha om utan full wipe EFTER att du rensat dalvik och cache. Vad kör du med för Recovery? Kör du 4ext finns detta som val under "wipe and format".

Eftersom du inte väljer full wipe kommer alla dina inställningar och annat att sparas, och endast de appar du valde bort förra gången läggas till.

Och "App installer" som följer med PkMn-ROMen är likadant som Easy Installer.

Ska läsa din fråga lite noggrannare nästa gång.. ;)

7. pkerwien

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tackar! Hade glömt bort att PkMn även hade ett w/out wipe alternativ i början. Kör nu om installationen med lite färre funktioner bortraderade...

Använder 4Ext Recovery. PkMn tar själv hand om att wipe:a Dalvik efter installationen.