[Löst] Notifikations-/Statusbar har försvunnit

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ducken, 29 maj 2011.

1. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Har stött på något otroligt irriterande.

Köpte min telefon i förrgår, rootade den med supercurios kernel igår. Trodde dock inte att det gått rätt till så jag trodde inte att luren blev rootad.

Körde då in insecure kernel och körde superOneClick, flashade sedan tillbaka stock kernel.

Sedan dess har jag uppdaterat till KE7 via odin, och har nu flashat in VillainROM.

Flera gånger under de här processerna så kommer det upp ett felmeddelande som säger:

Kommer upp ett felmeddelande två gånger som säger:

"Tyvärr!

Processen com.android.systemui för programmet statusfält stoppades oväntat. Försök igen.

Framtvinga stängning."

Otroligt irriterande eftersom statusbaren är borta efter detta och inte kommer tillbaka.
    Har provat med att rensa cache för statusbaren, provat att wipe cache från recoverymode men det hjälper inte.

Dock när jag gör en factory reset så kommer statusbaren tillbaka igen, men då får jag göra om alla inställningar igen.

Märkte nu när jag skulle ansluta telefonen till datorn via usb-sladden att just då kom meddelandet upp.
    Samma meddelande och efter det är statusbaren borta... Hopplöst

Någon som kan hjälpa mig?

Last edited: 29 maj 2011
  2. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Gick in i Root Explorer och installerade filen SystemUI.apk, startade om telefonen och jag får upp denna bild

http://imageshack.us/photo/my-images/832/sc20110529225813.jpg

Statusbaren ligger ju i uppkant som man ser där.

Måste ju klicka på "framtvinga stängning" och när jag sedan drar bort låsskärmen så försvinner statusbaren...

Kan det vara fel på filen SystemUI.apk? Kan man byta ut den på något sätt?

3. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Mycket märkligt men jag provade att stänga av telefonen, dra ur batteriet och sätta i det igen och efter uppstart så funkar det som det ska. Notifikationsbaren är kvar, även när jag pluggar in telefoen till datorn.

Det roliga är att innan detta när jag anslöt telefonen till datorn så hittade varken datorn eller Kies telefonen, men efter detta så hittas den av både datorn och Kies.

Så so far so good. Hoppas att det inte strular till sig nåt mer.