LÖST: Önskar konstant WiFI, hur?

Discussion in 'Blade' started by derfpa, Mar 31, 2011.

1. derfpa

derfpa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

EDIT: "REGPON wifi KeepAlive" från market fungerar strålande! :D

Hej!
    För snart två månader sen skaffade sig min flickvän en Blade för att vi enklare/billigare skulle kunna skicka textmeddelanden till varandra (Kik messenger).

Då jag kör med 3g har jag inga som helst problem att ta emot meddelanden även då jag inte använder telefonen. Däremot har min flickvän inte fri surf och kör därför helt på WiFi.

Som allmänt kännt så har blade haft lite problem med att hålla wifi igång, men även med wifi-fix och "Wifi sleep policy" satt till "never" så envisas hennes telefon med att spara ström och stänga av sin WiFi.

Jag har sett appar (som jag glömt och inte hittar igen) som kan tex pinga routern var femte sekund för att upprätthålla kontakten, men det känns som att det inte ska behövas en så ful lösning. Hon kör för övrigt just nu JJ9.

Finns det något bra sätt att ha på WiFin hela tiden?

Last edited: Apr 11, 2011
  2. derfpa

MINA ENHETER

Bump? :(

3. Evian

Evian Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är tyvärr ett känt problem som det inte finns någon bra lösning på.

4. derfpa

MINA ENHETER

Installerade "REGPON wifi KeepAlive" från market, och det fungerar strålande! :D

5. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Grymt bra av dig att hitta detta, bör inkluderas i den klistrade FAQ:en. Hann bara prova lite hastigast igår kväll, verkade hålla wifi igång hur bra som helst, men fungerar run/stop togglen i appen för dig? Den verkade hålla igång wifi i vilket fall för mig vilket kan suga lite extra kräm då jag lite glömskt då och då glömmer wifi på i onödan.

6. derfpa

MINA ENHETER

När jag stänger av Wifi i powercontrol-appen så stängs wifi av. Likaså om jag kommer utanför täckning, så nåt problem som du beskriver har jag inte upplevt. Däremot vill jag minnas att den inte anslöt sig automatiskt när man gick utanför nätet och kom tillbaka.
    Ska fråga min flickvän hur hon upplever det, då det är mest hon som har nytta av appen. :) Men, jag märker att hennes Wifi numer alltid är igång när hon är hemma (med Wifi) eftersom meddelandet via Kik markeras som levererat! :D

7. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Menar i själva REGPON wifi appen, var nog inte helt klar i vad jag menade, ber om ursäkt för det. I den appen finns det en toggle för run/stop, vilket jag trodde skulle disabla appens försök att hålla wifi vid liv. Själva appens sätt att fungera verkar vara så att det hindrar telefonen från att gå ner i sleep mode på riktigt, och detta gör den vare sig jag sätter den i run eller stop i dess inställningar, vilket i sig medför att batteriet äts upp ännu snabbare oavsett om wifi är på eller inte. Det kan ju fortfarande vara användbart till och från, men inte om man är tvungen att ha det igång körandes när man inte ens använder wifi.

Ett lätt sätt att prova om luren går ner i sleep ordentligt eller inte är om den går att väcka med knapparna på fronten (home/menu/back), det gör nämligen min, och har upptäckt en avsevärd ökning i batteriförbrukning, ca 10% eller lite till över natten med wifi avslaget att jämföra med 1-3% utan appen.

8. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lade till infon i FAQ'n

9. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

10. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Inkluderat den i FAQ´n redan :)