Har någon av er fått senaste versionen av Telia Play att fungera på Nvidia Shield TV?
Först kraschade den för att den inte litade på certifikatet som presenteras för
https://tve-config.han.telia.se, en domän där den hämtar outputRestrictions.json. Detta löste jag genom att hosta filen på en egen server och patcha appen så att den hämtar den därifrån istället. Då kraschar den tillsynes för att den inte lyckas hitta de moduler i Google Play Services som krävs för Casting-stöd, vilket gissningsvis är för att dessa inte inkluderas i Google Play Services för Android TV av naturliga skäl.
Eventuellt skulle man kunna ta bort koden som kallar på metoden som kraschar men det känns som att det bara kommer leda till ytterligare krascher senare. Är det någon som fått den att fungera på något enklare sätt?
Anledningen att jag försökte köra appen direkt istället för att casta från en telefon är att jag har problem med att streamen stannar efter 5-10 sekunder och sedan hänger sig. Startar man upp den igen får man se 5-10 sekunder till. Casting från alla andra appar jag testat fungerar dock felfritt och det fungerar bra om man kollar direkt med telefon-appen, utan casting.
EDIT: Jag lyckades lösa det genom att patcha bort Chromecast-stödet en metod i taget tills den slutade krascha.
Den kräver ju fortfarande att man har en air mouse-fjärr eller liknande för navigering men då funkar den OK. Photoshoppade även ihop en Android TV banner och skapade en app som startar Telia Play utan att behöva använda Sideload Launcher.
Click to expand...