[LÖST] Rensa telefon utan fungerande skärm på lösenord inför försäljning

Diskussion i 'Allmänt' startad av Godsmith, 29 sept 2011.

1. Godsmith

Godsmith Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Min Blade gick nyligen i golvet och skärmen gick sönder. Jag har därför lagt ut den på Tradera (Orange San Francisco (ZTE Blade), defekt, nytt batteri! - säg till om jag inte får länka).

Så här i efterhand har jag dock kommit på att det troligen ligger diverse lösenord på telefonen. För att slippa byta lösenord på en massa konton, finns det något enkelt sätt att få bort lösenorden från telefonen, antingen genom en wipe, formatering eller andra metoder. Jag kan komma in på telefonen med adb.

Tack på förhand!

/Filip

EDIT: Jag använde Android Screencast på androidscreencast - Desktop app to control an android device remotely - Google Project Hosting för att komma in på telefonen och rensa inställningarna.

Last edited: 3 okt 2011
  2. makke

makke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vet inte om det är försent, men

adb shell
    format SYSTEM:
    format DATA:
    format CACHE:
    Unmount SYSTEM DATA, CACHE

borde fungera, men är inte så sugen på att prova själv för att se att jag fått det rätt hela vägen.

3. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm, när jag skriver in detta får jag "sh: format: command not found". Googling på detta ger ingenting. Någon som vet vad det kan vara? Jag är inne på mobilen och ser filsystemet, men kommandot format verkar fattas.

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Boota upp i recovery och försök där istället, och glöm inte att versalisera system, data o.s.v. Eller kolonet för den delen.

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ser inte varför ni säger att han ska formatera /system? Om han inte installerar något där sedan är det inte speciellt vettigt att göra det eftersom de då inte kommer kunna boota till annat än recovery eller bootloadern. Den innehåller heller ingen användar-data så finns ingen anledning att formatera den annat än vid installation av en ny ROM där, men då görs det redan i update-scriptet.

6. Godsmith

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick inte format att funka i recovery heller av någon anledning. Men jag fick däremot igång android screencast, och använde det för att göra en factory reset. Fruktansvärt bra program, han som gjort det ska få ett par tior av mig.