[Löst]Rootad, men utan recovery!?

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by aka_hasse, Apr 29, 2011.

1. aka_hasse

aka_hasse Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja,som rubriken lyder, så kommer jag helt enkelt inte åt recovery mode. Vad hände? Jo efter att ha laddat hem alla attiraljer som krävs(enligt Dreamhawk's guide,som är utomordentlig,tack), och gått igenom dom steg för steg, även hboot-drivisarna för windows, så körde jag igång. Valde att köra S-on, för det blir det ju ändå, men valde alt. Recovery.( amonRA 2.0.0) allt väl till en början,men sen sa den ngt i stil med "making no progress" med recoveryn. Inget om root eller ungt annat, och luren startade om. Rootaccess fick jag,men efter att ha startat om (sedvanlig procedur; volume down+power), så kan jag inte komma in i recovery. Vid valet, så startar den bara om till fastboot, och jag kan då bara välja hboot,reboot,reboot bootloader, samt power down. Vid uppstarten så letar den även efter pb99.img, för den finns inte eller är felaktig. Har även provat ett flertal försök att reflasha om den med unrevoked(3.32)samt använda medföljande recovery, eller annan.(amonRa2.0.0). Unrevoked säjer då "failed to get root, maybe your firmware too New?" Det är fel, för den är ordentligt rootad enl. Rom manager,busybox, samt titanium backup. Men ingen recovery har jag. Jag är förbryllad. Känns lite som att vara i limbo. Har en rootad lur,som jag inte "kan göra ngt med", med det menar jag byta rom, som det var tänkt. Annars går luren som tåget! Jag har försökt få ned händelseförloppet, så om någon vänlig själ, med mer insikt än mej känner sej manad att peka mej i rätt riktning, så är det välkommet! Ja just ja, har även provat att via cmd flasha recoveryn, men får då "remote verification signature fail", förmodligen pga @secuflag(?). Även provat att flasha med .img'n på sdkortet, och via terminal emulator, men får då felet "flash_image:not found". Hoppas att det går att lösa, annars lär den ju bli Froyo4ever! Trevlig Valborgs på er! /Hans

Det hela löste sej genom att avinstallera allt som jag installerat på datorn inför rootningen, omstart av burk, och sedan installera om sync(sen omstart igen), och då svalde den RUU´n. Nu är jag tillbaka utan root, men det är ju ingen fara, det är bara att börja om! Hoppas historien kan sprida lite ljus om någon annan hamnar i samma besynnerliga situation som mej.
    /Hans

Last edited: May 10, 2011
  2. bdkswe

bdkswe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej. Har du prövat flasha med fastboot? Annars kan du ju alltid pröva fakeflash. Använd rom manager och boota till recovery. Recoveryn är då ej permanent men har du root borde det fungera.

3. aka_hasse

MINA ENHETER

Hej!
    Jo, jag har provat att flasha via fastboot, och det börjar bra, men sedan får jag "remote:verification signature fail". Fake flash har jag inte övervägt än. Tilläggas ska även att jag provat unroot-metoden, men RUU'n menar att det är fel på kommunikationen,och vill att jag ska koppla i USB kabeln. Men datorn hade inga problem att hitta den i fastboot devices, samt att det gick felfritt att synca med HtcSync.
    En liten undran; just nu är jag less på att harva runt och leta problemlösning på ett unikt(?) problem, så vad händer om jag bara väntar in den förmodade OTA'n? Den är ju stock, förutom SU.

4. aka_hasse

MINA ENHETER

Ok, försöker med ny fråga.
    Är det någon som vet om det är möjligt/vad som händer ifall man tar emot en OTA med en rootad stock-rom?
    Jag lyckas verkligen inte få in en recovery, och vill i nuläget inte chansa att göra den s-off. För det är ju inte heller riskfritt, och har det nu väl börjat med att djävlas, så fortsätter det väl. Tacksam för svar
    /mvh Hans

5. rickards

rickards Senior Droid Medlem

MINA ENHETER