Problem: [Löst] Soft reset loop

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av SowerPlave, 8 dec 2014.

1. SowerPlave

SowerPlave Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hej!

I fredags uppstod ett extremt skumt problem med min Samsung Galaxy Note 3. Jag har haft den i ett år nu, och den har fungerat helt felfritt fram tills för tre dagar sedan. Jag kör stock 4.4.2 och har sedan i somras haft den rootad med Towelroot.

Den har fastnat i en soft reset loop, där den bara startar om sig var 20:e sekund. Däremot upphör slingan om jag sätter telefonen i flygplansläge. Har jag WiFi eller det mobila nätet igång så börjar den om med att starta om sig självt hela tiden.

Jag undrar om det är någon som har ett förslag, någon som haft liknande erfarenheter eller om det är någon som kan peka mig i rätt riktning när det gäller att felsöka den och försöka hitta exakt vad i helvete det är som får telefonen att bete sig sådär.

Alla svar och förslag uppskattas :)

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 221
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Inte stött på något liknande själv. Eftersom jag är rätt lat hade jag nog säkerhetskopierat och sedan gjort en fabriksåterställning för att utesluta något eventuellt hårdvarufel på kortast möjligast tid.

3. SowerPlave

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Jag är själv väldigt lat och hade velat använda en fabriksåterställning som en plan Z. Men det får jag pröva om jag blir illa tvungen imorgon.

bernard gillar detta.
  4. SowerPlave

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Tänkte uppdatera tråden med en uppdatering.

Jag insåg nyss hur dum den meningen lät. Men i vilket fall som helst...

Jag testade med att rensa cachedatan några gånger utan framgång. Av en slump märkte jag att boven i dramat var WiFi:t. Jag kunde ha igång mitt mobildata med WiFi avstängt, men när jag satte igång mitt WiFi började det bete sig jättedumt och loopa omstarten. Jag fick för mig att gå in och rensa bort alla ihågkomna nätverk, och efter en ordentlig, manuell omstart med ännu en cacherensning har min telefon fungerat rätt bra.

Jag hoppas att det även håller i sig imorgon. För det vore inte första gången det funkar bra hemma, men börjar flippa ut igen när jag går ut. Samma sak hände nämligen i lördags, men då hade jag inte genomfört dessa steg.

Jag vill gärna vänta några dagar innan jag kan döma ut detta som klart, godkänt och löst. Men fram tills dess håller jag mina tummar och stortår på detta :)

5. SowerPlave

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Jag har haft noll problem sedan jag gick in och tog bort alla ihågkomna WiFi-nätverk efter att jag haft problemet med att min mobil hamnade i en konstant loop av cold reebots och hoppas att mina erfarenheter kan komma till nytta för någon annan i framtiden.

erik90 gillar detta.