Loggar G-mail nätverksnamn och password?

Diskussion i 'Allmänt' startad av billyshears, 29 apr 2011.

1. billyshears

billyshears Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igår körde vi igång grabbens nyinköpta ZTE surfplatta. Han har en androidtelefon sedan tidigare. Eftersom jag inte hade tid att mecka med mitt trådlösa wifi (kör utan synlig SSID och ett mycket tufft password) bad jag honom att leta upp ett öppet nätverk för att testa surfing den vägen. Han fick tag i ett svagt men öppet nätverk och synkade sitt g-mail konto den vägen. Därefter blev han automatiskt inloggad på vårt hemmanätverk, på surfplattan, utan att ange nätverksnamn + password???
    Bluffar han eller kan det vara på detta viset? Tilläggas kan, att han är absolut ingen datornörd. Det är undertecknad som tidigare har ställt in hans telefon för att kunna koppla upp den på vårt nätverk.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag har bytt telefon ett par gånger utan att byta nätverksnamn eller lösenord och jag har inte upplevt samma sak. Jag får alltid skriva i lösenord med mera igen när jag har en ny telefon eller när jag flashat den. Det hänger alltså inte med i min Google iaf :)

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ja, så kan det vara på nyare Android mobiler, minns inte när funktionen kom. Om det ska säkerhetskopieras och återställas väljer man när man först startar mobilen eller i settings -> privacy.

4. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Inställningar --> Sekretess --> Säkerhetskopiera mina data

Den har säkert vara aktiverad på telefonen och nätverk och nycklar har då sparats någonstans som ingen vet var...

5. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Du accepterar det när du loggar in på gmailkontot.

Jag fattar inte varför folk har så svårt att läsa 3 halvfulla sidor med text?

6. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER