Logic-spelet till Nokia - kommer ni ihåg?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Danne W, 29 jun 2009.

1. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här har jag hittat ett forum där jag säkert kan få ett bra svar på min kanske (?) udda fråga.

Så här ligger landet:

Jag och min flickvän ska gifta oss i sommar (tackar tackar) och jag har envist hävdat att om hon vill ha en morgongåva så ska jag ha en hemgift av hennes far. Vi är inte helt överens här…
    Till saken hör att hon frågar (läs tjatar) - varje gång jag berättar om vilka coola spel och apps det finns till min nya Magic – om det finns Logic till Magic. Tyvärr har jag inte hittat något sådant och undrar därför om det är någon som antingen vet hur jag kan fixa en java-version av spelet alternativt hitta ett spel som är jäkligt likt. Då kan jag ge henne en morgongåva i form av ett Logic-spel till hennes telefon – något som definitivt skulle göra mig till ”kungen i djungeln” för lång tid fram över. Också kan jag kanske lägga fingrarna på hemgiften också ;)

För er som inte kommer ihåg var logic ett otroligt(nåja) bra spel som fanns till Nokia 5110 (?).

Finns det någon som har ett svar eller en tanke på hur jag skulle kunna bära mig åt. Tyvärr är hennes 5110 inte riktigt funktionsduglig längre vilket gör att jag inte heller kan använda den på något smart sätt.

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Har du en länk till någon sida där spelet finns beskrivet? Kanske bilder hur det ser ut också. Lättare för oss att hjälpa dig om vi vet vad Logic är för slags spel.

3. Kajlie

Kajlie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S20+
    Har försökt youtuba det och googla det men hittar inget som heter Logic :/

4. Danne W

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä det är det som är det stora problemet. Tittar man på gamla specifikationer av telefoner så ser man att ett av spelen hette just Logic. Jag spelade själv det en hel del - det var en blandning mellan memory och mine sweeper - dvs både komma ihåg och räkna ut vad som finns var. Jag antar att hela problemet ligger i att Snake fick rätt så mycket uppmärksamhet då det kan sägas vara genombrottet för mobilspel.

Hur som helst har jag letat en hel del efter spelet men har egentligen gett upp. Tanken var att ställa frågan här där det finns mycket kunskap för att få någon idé om hur det skulle vara möjligt att lösa.

Hur som helst tack för ert engagemang.

...antar att jag blir utan hemgift :cool:

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Hittar något som heter Logic Squares.

6. Danne W

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag det är rätt så likt. Jäkligt mycket bättre grafik dock :-)