Nej, ingen udpate här. Har du testat ansluta till datorn via PC Companion – Sony Xperia™ support (Sverige)
än så länge är det bara Hong kong och Taiwan som fått lollipop, (10.6.A.0.454) på SGP321 (WiFi+3G). samt så har Taiwan fått den på SGP311 (WiFi) också Kommer förmodligen dröja en eller två veckor innan Nordic versionerna får den, samt en eller två veckor utöver det för att 311 (WiFi) ska få den. Dock är det bara vad jag tror, men ja i juni borde den släppas till alla Tab Z. Även SGP351 har fått lollipop dock bara USA.
Jag väntar också, är väldigt intresserad av att få updaten eftersom min platta är helt jävla omöjlig att flasha med custom ROMs. (Ja, jag tycker mig ha försökt med allt.)
Jag tycker att plattan blivit betydligt rappare. Sista KitKat-uppdateringen gjorde den hackig. Nu blev det lite som att köpa en ny. Dessutom är allting mycket snyggare. Tycker jag...
Tycker också den verkar rappare och flyter på mycket bättre. Dock är där vissa saker jag stör mig på som tex att vissa appar inte käns som om de körs i tablet läge. Men det gjorde dem redan innan lollipop så kan inte klaga för mycket. Annars tycker jag den blivit mycket snyggare och gillar även att Sony lagt tillbaka app2sd i denna updatering vilket gör att jag inte kommer flasha plattan som jag hade planerat att göra innan för att spara utrymme Tycker Sony gjort ett super jobb att hålla denna plattan vid liv fortfarande! Tror dock detta blir det sista uppdateringen vi får se men man vet alldrig
Trevligt läsning, synd bara att den inte kommit till min platta ännu. Men väntar man på något gott, så väntar man aldrig för länge.
Har du möjligtvis köpt den på NetOnNet? Jag köpte min där och fick EU3 versionen av plattan vilket får uppdateringen senare. (När kitkat kom så dröjde det 2 veckor efter Nordic innan jag fick den i alla fall) Det jag gjorde då var att roota och ändra min build.prop file för att få Nordic versionen. Dock gjorde jag detta innan jag uppdaterade till kitkat så vet inte om det fungerar fortfarande. men om du inte orkar vänta kolla upp om det fortfarande går, kommer inte bli någon skillnad om du hade väntat på den
Köpt min SGP321 4G begagnad av en kille som köpt den via Dustin, så vet inte vilken version det är som ligger på den.
Du kan kolla det genom att starta kontakt appen -> inställningar -> håll fingret precis ovanför bak hem och app knapparna (i appen då) i några sekunder (ca 5) släpp och en knapp för att ange service kod ska dyka upp. Koden du ska ange är: *#*#7378423#*#* Service menyn ska komma upp och du går då in i Service info -> Software info Sen ska du leta efter "Customization Version: XXXX-XXXX_XXX" detta är din region version, nordic är: 1274-9890_R4E om du har någon annan sök efter den på google då så borde du få fram vilken region du har.
Min SGP 321 4G är köpt på Dustin Home av en kille som sålde den begagnad till mig. Står bara FI, SV, NO, DA, PL på kartongen.
Ops glömde du hade SGP321, då är nordic 1275-0017_R3E. 1275-8074_R2D är Central Europe 5 (Generic CE5), vet inte när den får sin update men borde inte dröja så länge.