[Long shot]Hjälp med att identifiera plomberingstejp på kartong

Diskussion i 'Allmänt' startad av gahrgamel, 13 maj 2011.

1. gahrgamel

gahrgamel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan,

Min flickvän har just köpt en mobiltelefon begagnad från Blocket. I annonsen stod det att garantin fanns kvar, men när mobilen anlände saknades kvitto i kartongen. Vi har inte hört något från säljaren sedan dess, väntar fortfarande på svar från dem, så nu vill vi kontakta affären som sålde telefonen för att med hjälp av telefonens IMEI-nummer ta reda på hur vi löser garantiärenden.

Den enda ledtråden är plomberingstejpen som sitter på kartongen. Finns det någon här som haft en likadan plombering som har lust att berätta från vilket företag mobilen är köpt? Har vi tur är det bara en butik som använder just denna typ av plombering, vilket skulle göra att den blir lätt att spåra. :-p

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Det är inte butiker som plomberar utan tillverkaren....
    Lär väl dock stå ett serienummer på kartongen med vilket ni kan spåra den
    Fast mycket lättare måste det väl vara att ringa killen som sålde den och fråga från vilken butik han köpte den eller hur?

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

De sifferkoder som står på kartongen kan användas för att spåra vilken butik som har sålt den ifall hela ledet från tillverkare till butik har en fungerande logistik...

Tillverkare > mellanhand > butik... problem solved... detektivarbete mao...

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tejpen ser ju obruten ut? Hur lyckas ni titta i lådan med en hel tejp? :)

5. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

skickades nog i en annan kartong med lite mer vaddering för att inte kvadda telefonförpackningen :)

EDIT: fast å andra sidan, hur skulle säljaren få in kvittot där utan att pajja plomberingen till att börja med :D?

6. gahrgamel

gahrgamel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar allihop. Det löste sig och min tjej fick tag på säljaren. Nu är kvitto och garantipapper påväg med posten till henne.

Angående plomberingen fanns det tejp på båda sidorna av kartongen, så jag tog en bild av undersidan där tejpen var hel.

Case closed, i båda fallen. :-)