lookout antivirus,gps tracking,backup

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av gurgel, 21 apr 2010.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

jag har precis installerat detta program,måste bara säga,wow wilket program, jag testade att söka upp min telefon via nätet på deras sida, och jag fick upp en satellit bild på mitt hus där telefonen befann sig,fantastiskt bra får jag säga.
    just nu håller jag på att säkerhets kopiera telefonen med, alla kort samt kontakter i telefonen läggs upp på nätet på min inloggnings sida, så skulle man tappa telefonen så finns alla kort och kontakter där.
    samt att det är ett antivirus program med, kan ju vara bra att ha när man laddar ner mycket apps i telefonen.
    jag kände bara att jag måste dela med mig av det.

detta är ju ett gratis program, men man kan undra hur dom finansierar sin verksamhet?

2. pike

pike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De funderar på att börja ta $0.99 per månad, jag deltog i en liten enkät bara igår om det.
    Själv är jag lite tveksam till vad antivirus scanningen gör, finns det ÖHT några android virus ännu ?
    Finns ett annat gratisalternativ till att spåra, det heter PREY
    Och för att backupa dina kontakter kan man lägga kontakterna på ditt Google Account (oftast din gmail) istället för på telefonen

3. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ja det brukar ju oftast verka för bra för ätt vara sant,Jag kollade in g mail,men jag hittade inte något ställe där man kunde lägga upp kontakterna i telefon boken.man kanske skulle avinstallera programmet? känns ju inte så trevligt att telefonen skannas, speciellt pm det inte finns några kända Android virus...

4. zunk

zunk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

http://www.google.com/contacts

Där har du väl dina kontakter. Antar jag. Kanske har hel fel dock, om det är så att man måste koppla ihop dem på nått sätt innan...

5. pike

pike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag spenderade natten att "porta" alla mina kontakter från telefonen till Google Contacts. Det smartaste jag gjorde var att exportera kontakterna från Google COntacts INNAN jag synkade.

steg1 : stäng av Google synken medans du meckar
    steg2 : ta backup (exportera inifrån Google Contacts) till en local fil innan du synkar. Detta efersom synken går båda håll och du kan blåsa alla kontakterna på Google
    steg3: ta bort alla kontakter på telefonen innan du slår på Google synken igen

Strular det, så logga ut och in på gmail igen (efter att du gjort steg2)

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Riktigt bra app, jag har för ett tag sedan postat en fråga här i forumet där jag eftersökte just detta! :D Tack, men synd bara att appen Äter upp mitt batteri, bokstavligt talat!! :(