"Loopar" vid uppstart

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av herrbanan, 2 jun 2011.

1. herrbanan

herrbanan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Min telefon "självdog" av någon anledning så jag var tvungen att ta ut batteriet för att kunna starta den igen. Nu visar det sig att jag inte kommer in i telefonen alls utan den står bara och "loopar" vid uppstarten. Efter animationen med LG-loggan så börjar den bara om osv. En sak jag upptäckte när jag startade upp telefonen efter att jag tagit ut batteriet var att det stod "System checking..." vid själva uppstarten. Det meddelandet har jag aldrig sett tidigare. Efter det så loopar den bara.

Går det att göra någonting för att lätt fixa detta eller måste jag skicka den på service?

Telefonen är inte rootad.

2. firezao

firezao Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hade samma problem skickade min på service men testa att hålla ner volym - och power knappen när du försöker starta den men då raderas allt ska finnas info om det i någon tråd.

3. firezao

firezao Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Det var det enda dom gjorde tror jag.

4. ink

ink Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min gör precis samma. Hoppas på att få returpåsen snart... Är lovad en ny istället för reparation.

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ja, en hard reset fixar problemet (starta telefonen genom att hålla inne power, volym ner och home. Släpp inte förrän det dyker upp en grön androidgubbe som hoppar ur en låda) men då raderas alla appar och inställningar. Men du kan lika gärna göra det själv som att skicka in den på service, för det är det de kommer att göra. Jag råkade ut för samma bootloops efter den förra uppdateringen.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

6. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Min gjorde en "System Checking" vid varje reboot ett tag. Nu är den vita texten borta när den startar om... Igår loopade min med, men då höll ja in volym UPP+POWER knappen för att tvinga den till en reboot och det fungerade fint utan att radera allt. Kruxet var att min homescreen gick tillbaks till standard. Dvs de widgets och ikoner jag tog bort, plötsligt kom tillbaks. Appdrawern gick även den till standard! Men med lite modifikation så fick jag den att se ut som jag ville igen.

Allt detta hände när batteriet var under 10%! Den fryser till och rebootar oftare än vanligt när batteriet är svagt, kan det vara ett samband eller bara slump?