Losat lockscreen och home/search

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Pajn, 18 okt 2010.

1. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Efter att ha avinstallerat widgetlocker har jag inte längre någon lockscreen, dessutom så fungerar inte hem- eller sök knappen längre (varken vanlig eller longpress). Någon som vet vad det smidigaste sättet att fixa det på är? Vill gärna slippa fabriksåterställa.

Sent from my Liquid __ LS 2.2.0.0b2 ROM using Tapatalk

2. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Om du har USB Debugging aktiverad så kopplar du in telefonen i datorn och installerar en lockscreen via adb.

Med tanke på att du kör LS så gissar jag på att du har både root & malez, (bara jobbigt att ta bort det) kan du kanske starta om i recovery (adb reboot recovery, eller volym ner + kamera (fullt) + power, då vibrerar den tre gånger snabbt, power igen.) och installera någon homescreen app.

I recovery är debugging alltid aktiverad för mig.

3. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Telefonen går att använda, bara att den aldrig hamnar i låst läge.
    Jag har testat att installera widgetlocker igen och visst fick jag en lockscreen, med det jobbigaste att vara utan, home och search, fungerar ändå inte.

Och visst har jag debuging aktiverat, ar faktist ingen noob. Bara det att jag inte riktigt fattar vad som har hänt nu, hittar dessutom inget på google.

4. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Ursäkta, inte meningen att förolämpa, vet den hårda vägen att folk inte alltid är lika insatta som mig.

Om du är i widget locker, kan du avaktivera lockscreen och få standard då?
    Reagerar touchen på knapparna? Efter upplåsning och lite väntan tills knapparna har slocknat, lyser de upp när du trycker på någon av de?

5. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det är lungt :)

Om jag avaktiverar i widget locker så blir det ingen igen.
    Ja, touchen fungerar (telefonen vibrerar iaf. när jag trycker på dem). Däremot lyser dem inte, varken direkt vid upplåsning (eller ja, svart skärm) eller när jag "väcker" telefonen efter att den dimmat skärmen.

6. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kan bara instämma. Jag får inte heller tillbaka lockscreen efter avinstallationen. Det som fungerar är om jag har grafiskt lösen på, då har jag lockscreen igen. Märkligt. Är inte sugen på en hard reset igen.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk