" Lurad " av Media Markt

Diskussion i 'Off Topic' startad av adde34, 30 sept 2012.

1. adde34

adde34 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Hej
    Skriver ang. Media Mark som har skickat reklam tidning till mig om en Samsung 50" 3D tv för 7990:-. Jag ringde kundtjänst i Bäckebol för att kolla om det stämde och den personen som jag har pratat med sa att det är sant. Han kollade i dator och sa att en sån TV finns på lager i Bäckebol. Då frågade jag om de kunde lägga undan en såskulle jag åka dit på en gång. Nej, svarade han men jag kan meddela de att du kommer. Han tog mitt tel. nr och namn. Då åkte jag direkt till Bäckebol/Göteborg. När vi kom dit, det första jag såg på ingången var deras reklam tidning. Tar en och kollar. Då ser jag 46" Samsung tv för 7990:-. Blev misstänksam direkt. Går fram till en säljare och berättar att jag kommer från Trollhättan och att jag ringt kundtjänst och att de skulle informera de. Säljaren sa att de varken har 46" eller 50" tv inne på lager utan väntar på leverans. Han sa även att de på kundtjänst har blivit informerade om feltryckning i tidningen vilket kundtjänst sa inget om. Säljaren försökte ringa kundtjänst men de har stängt för dagen. Han förstod inte hur han kunde sagt att det finns inne på lager och att han inte informerade om feltryckning. Hoppas bara att de har spelat in samtalet för de brukar göra det, annars kan man söka via mitt namn eller tel. nr. Jag var så förbannad för jag åkte dit i onödan , förlorar både tid och bensin pengar. Jag frågade om ersättning för bensin och då efter 30 min ringning runt sa de att jag kunde få 120:-. Med de pengarna kan man inte komma till Göteborg, och inte heller tillbaka. De måste ha räknat bensinpriset från år 1998. Jag ville inte ta emot de utan bara gick ut.
    Undrar om vad jag kan göra: anmäla de för vilseledande reklam, få ca 300:- tillbaka för bensin eller få en sån 50" tv för det priset som angavs första gången.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

This is awkward...

3. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Hhahahhahahah. :)

4. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Gnällspik. Ta det hela som en läxa att det inte alltid blir som du vill och gå vidare.

Alla vet att man ska ta dom där reklambroschyrerna med en nypa salt och att man får se vad som finns inne i butiken...

5. adde34

adde34 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vad smart du är Moggym. Därför ringde jag till de först för att få bekräftat att det i tidningen stämde. Att kundtjäns ljög är en annan sak

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

en sk epic fail ?

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ett hett tips; styckeindelning.

8. RuffyMan

RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Lite lättare att läsa nu :)

Beklagar det som har hänt dig, har själv slutat handla hos dom, så lätt och enkelt att köpa något där, må vara billigt ibland men när det gäller service? My ass, man blir behandlad som en vilse get som inte kan hitta hem och har fått för lite mjölk, usch aldrig mer!

9. adde34

adde34 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Tack RuffyM. Ska tänka på det nästa gång(styckeindelning). De är fan mig värst.

10. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Det står faktiskt i flygbladet dem delar ut att de reserverar sig för eventuella feltryck. Så det är bara att bita i det sura äpplet

Skickat från min XT910 via Tapatalk 2

11. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det hade väl redan TS konstaterat? Det var väl därför han ringde och kontrollerade med kundtjänst om erbjudandet stämde varpå de ljög el. uteslöt information?

12. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Visst kan de bli tryckfel och att börja fäkta över sånt är lite överdrivet, men när han ringer kundtjänst, vilka har blivit informerade om tryckfelet, och de ändå påstår att produkten ska finnas i lager, vilket det inte gör så är det en helt annan femma.

Personligen hade jag dock tagit de 120 kronorna, och lämnat det vid det, då den tiden det skulle ta att bråka sig till ett par hundralappar extra inte känns lönt.

13. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Läst igenom allt snabbt och TS hade inte styckeindelning så jag missade det ;)

14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det var rätt massivt att läsa ;)

15. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vilka idioter. Jag handlar aldrig på media markt...