Texten var för lång så här är en sammanfattning.
Jag tecknade ett abonnemang men blev nekad till det för att jag inte hade någon inkomst fast än jag sa till kvinnan från tele2 att jag pluggar fortfarande i gymnasiet. Exakt 1 månad senare får jag en faktura där det står att jag ska betala 280 kr. Jag ringer dit och frågar varför jag fick fakturan och då sa dom att jag tecknade ett abonnemang.
Jag sa till tele2 kvinnan att jag blev nekad till abonnemanget så hur kan jag få en faktura då och då svarade hon att det inte finns något hon kan göra. Jag kopplas till en annan person och berättar mitt problem och där får jag inte heller något hjälp utan blir bara erbjuden olika surf paketer (wtf) Men sen frågar jag varför jag inte fick något brev där det står att abonnemanget har startat och då sa mannen "Det är inte vårat fel ifall posten slarvar bort breven"...
Han frågade mig ifall jag ville säga upp abonnemanget och då sa jag så klart Ja. Nu sitter jag här med en faktura på 280 kr och en abonnemang med 3 månaders uppsägnings tid där jag får betala 110 kr per månad.
Finns det något jag kan göra?
Last edited: Apr 28, 2011