Problem: Luren fryser av och till trots ren installation

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Wiruz, 14 mar 2013.

1. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har ett irriterande problem!

Telefonen började bli seg härom dagen och jag upplevde att den började hänga sig i några sekunder (Allt från 1s till 15s).

Jag körde Omega rommen V41.
    Jag uppdaterade senare till V43.2 (tror jag den hette) men problemet var kvar. Det tog säkert 5 sekunder att komma till hemskärmen (Blir svart i 5 sekunder) sen kom jag till hemskärmen.

Jag har tröttnat på detta så jag testade Viking V6 igår. Rensade Catch,Dalvik och gjorde en ren installation (Formaterade luren).

Nu händer sig luren varje gång man ska installera en app. Det kan ta 15 sekunder innan den ens reagerar. 5 gånger fick jag starta om den helt igår efter att luren hängt sig helt efter app instalaltioner.

Jag är inte ens halvvägs tills jag har allt jag hade innan!

Den har ALDRIG hängt sig vid en app installation förrut! Nu är luren obrukbar näst intill!

Vad kan det vara? Jag testade en ny kernel dessutom i tron att det skulle lösa problemet men icke (boeffla-kernel-2.7.2)

Någon som vet Vart jag hittar Samsungs vanliga stock kernel och rom?
    Känns som det kanske är fel på luren?

Måste isf skicka in stock sakerna

Mvh
    Robert

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Du har nog också stött på SDS-problemet. Fixen som Samsung skixkade ut gör vad den ska, få mobilen att hänga sig när något är påväg att installeras på dn dålig sektor i nand-chipet som annars riskerar förstöra mobilen.

Detta fanns till GS2 också, skillnaden är att de inte har en fix för det.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Wiruz gillar detta.
  3. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Wiruz gillar detta.
  4. magnus79

magnus79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har likt många andra här haft hängningar av telefonen ända sedan JB kom. Det blev värre med alla Samsung uppdateringar som följde den. Väntar man en stund så börjar telefonen att leva igen, men batterietstatusen har sjunkt många procent efter det.

Jag gjorde en fabriksåterställning på telefonen men det hjälpte inte det heller. Hängningarna blev färre.

Igår kom det ett par uppdateringar på Dropbox och efter det har telefonen fungerat utan hängningar.

Någon annan som märkt samma sak.

Jag tänkte just precis skicka in min telefon på service, men nu verkar det inte behövas längre.

Jag har även för mig att Dropbox inte kom som bloatware när telefonen levererades, utan den kom färdiginstallerad i och med JB. Kommer jag ihåg rätt?

Wiruz gillar detta.
  5. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok så du menar att det finns en fix för S3,an? Har som sagt kört en custom rom sen jag fick mobilen och Kies fungerar som inte alls!

Jag ringde Telia och hon bad mig lämna in telefonen till närmaste Telia butik. Skulle ta 2 veckor att få tillbaks telefonen.

Dom byter väl hårdvaran om det är fel på den? För det är som säkert att det verkar vara ett hårdvaru problem!

Sen undrar jag om jag måste blåsa in en stock rom och kernel innan jag lämnar in den? Jag har köpt Triangle away i playstore.

Fasen man vet för lite %¤%# <3

Tack ska ni ha!

//Robert

6. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

magnus79: Tvivlar stort att det är Dropbox som är problemet snarare då att efter du uppdaterade dropbox så har telefonen "lärt sig" att inte skriva till den felaktiga minnesdelen

Testa att ladda ner Dummy File Generator och kör den med valet Full och studera hur telefonen beter sig om den fryser eller inte.

Själv märkte jag att efter den nya uppdateringen som kom "idag" av Firmwaren (Körde in den med Kies) så fryser telefonen kortare tid (några sekunder mot 10-20 minuter) när jag testkör med Dummy File Generator så det är möjligt nya versionen (XXEMB5) har förbättrad kontroll av insane chip problematiken.

Wiruz gillar detta.
  7. magnus79

magnus79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

G4il1: Kan mycket väl vara så att det är ett sammanträffande gällande Dropbox.

Jag installerade Dummy File Generator.
    Det verkar som att jag kan fylla minneskortet upp till 11,04GB av totalt 11,35GB.

Därefter så stänger programmet av sig varje gång som jag försöker skapa fler Dummy filer.

Likadant för er andra som testat?

Wiruz gillar detta.
  8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tänkte bara flika in med att berätta min lilla berättelse. Min mobil började random frysa och allmänt vara jävligt kass för ett tag sedan. Jag skrev av mig lite här i forumet och fick de som jag mer eller mindre visste redan bekräftat. Min S3:a hade insane memory. Jag kände till problemet redan innan de började strula med mobilen. Jag körde in rätt recovery, kernel, rom för att gadera mig. Men ändå fick jag dessa problem.

Hur som helst, lång tjötig berättelse kort, efter att ha levt med en frysig och smålaggig telefon i några veckor nu så har skiten blivit stabil igen. Jag gissar att allt defekt minne är nu markerat så inte telefonen försöker använda det igen. Jag får helt enkelt leva med att jag tappat lite utrymme eller så får jag lämna in den och vara utan lur i ett tag. Eftersom någon MB hit eller dit inte spelar någon roll för mig så väljer jag att behålla den.

Mina minnesproblem gav även uppskov till att vissa appar inte installerades korrekt och allt blev helt knasigt. Nu när allt har stabiliserat sig så formaterade jag om /system /data /cache och körde in näst senaste Omega igen och nu är fan allt perfa! Inga frysningar på iaf över en hel vecka nu. Förut kunde den hänga sig flera gånger om dagen beroende på hur mycket jag använde den.

Så de jag vill säga är att om du har samma problem som mig så kommer frysningarna minska. När de väl är borta så bör du ominstallera din Rom bara för vara på den säkra sidan. Så inga viktiga systemfiler är skadade. Om du inte vet hur man gör detta och inte vill pilla under huven så är de nog bäst att lämna in den på service dock!

Wiruz gillar detta.
  9. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tack ska ni ha allihop! Ska lämna in den imorgon. Måste dock få in orginal grejjerna!

Körde programmet Dummy file generator ~200byte och den hänger sig. poppar upp dialogrutor att Program slutar svara och det enda som hjälper är en force restart!

Följer denna guide men jag har

CWM installerat samt custom kernel. Försvinner detta iom installationen av samsungs orginal rom?
    Måste bli av med CWM samt kerneln

Tänkte köra in det med ODIN. Har gjort en Trianle away innan nu så flash countern står på 0.

Last edited: 14 mar 2013
  10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Wiruz gillar detta.
  11. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kan inte ladda ner med varken firefox eller Explorer.Står att jag har en utdaterad browser :). Ehh? Kör Windows 7 med explorer 9.Dock vill jag inte installera senaste Firefox av andra anledningar :(

Damn finns den på något annat ställe att ta hem?

Installeras stock kernel med denna också?

Tusen tack sålänge!

12. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Den funkar bra med Chrome :)

Den finns annars på sammobile.com dock slöare nedladdning än mega.

13. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok hittade för Tre men inte Telia. Kanske inte spelar någon roll.Sen måste mna regga sig. Får fixa det på annat vis

Tusen tack för hjälpen!

*Edit* körde in Chrome nu :P

14. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Min har med börjat hänga sig stup i kvart.
    Jäkligt störande.
    Måste leva tills HTC one börja säljas

15. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Alla firmwares som har blivit släppta ligger även på min server; ingen captcha eller vänta 30 sekunder för att kunna klicka på download som skickar vidare dig till en annan efterbliven hemsida; http://sgs3.jkjtech.se/

16. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok man tackar!

Fick hem den igår som tur var och nu har jag lämnat in telefonen!

Jag hoppas på en ny telefon!

17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ny blir det inte. De byter moderkort (där på sitter nandchippet fastlött)

18. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Då ramen runt telefonen verkar ha en avikelse (Fabrikationsfel antagligen) Då batterilocket inte passar som det ska så trodde han att jag skulle få en ny lur. Vi får se helt enkelt

Jag frågade nämligen om dom skickar telefonen inpackad så det inte blir repor då jag är extremt försiktig med den.

Last edited: 15 mar 2013