Problem: luren suger laddström

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av rickard_nr1, 18 jun 2012.

1. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

vet inte vad som hände men har tills för ett tag sen tyckt att telefonen laddas upp rätt fort men en dag lacka den ur och laddas toklångsamt, har jag i orginalladdaren och surfar runt lite eller spelar nått spel orkar den inte ikapp, kör jag med laddare i bilen som ger 1A funkade ju bra i början men efter denna brytpunkt orkar knappt hålla batteriet en dag med gpsen på och full ljusstyrka..
    vad kan ha hänt? batteritiden är inte mycket att hurra för heller längre, upplever att den va bättre förr. jag har inte lagt till någon app som suger eller sparar ström utan försöker för de mesta annars sköta de själv genom att stänga av bt gps synk och sänka skärmstyrkan själv. kan batteriet tappat kapacitet av tex överhettning eller för mycke laddning?

2. plutoisaplanetdammit

plutoisaplanetdammit Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nu var det ett tag sen du frågade, men jag fick exakt samma problem. Service hävdade vattenskadad laddare.

3. rickard_nr1

rickard_nr1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hehe ja har man inga bättre ideer funkar alltid vattenskada som sista utväg :P har provat med flera olika laddare och min lösning blev att stänga av 4gså laddar den normalt igen:P