Hej!
Jag har en svensk Xperia Mini Pro. Det är min första Android-telefon (har dock en del Linux-erfarenhet). Skaffade just denna för att den hade ett fysiskt tangentbord.
Fick för mig att jag ville roota den, men var då tvungen att nedgradera firmware. Gjorde det, och den svenska keyboardlayouten försvann. Å Ä Ö funkar ej, utan ger blandade tecken, och andra teckentangenter ger fel tecken.
Har provat så väldigt många "fixar" jag hittat på nätet, men ingen av dem har någon som helst effekt. Har testat att installera t ex Cyanogenmod 7.2, men det gjorde saken värre, Sym-tangenten funkar inte, och ljuset på tangenterna funkar inte heller. Har även här testat en massa olika "fixar" till just Cyanogenmod men inget verkar ha någon som helst effekt.
Har även märkt att dessa fixar inte verkar fungera för andra heller.
Finns det något sätt att få tillbaka svensk tangentbordslayout? Är det någon här som har lyckats? Vilken Android-version jag får spelar ingen roll längre, bara jag får tillbaka funktionaliteten.
PS: Såg att det fanns en fix här på sidan som jag kanske inte testat, men den länken var död.
Stort tack på förhand.

Click to expand...