Lyckas inte partitionera

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Annajo5, 6 mar 2012.

1. Annajo5

Annajo5 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Rootade precis min Desire med Unrevoked för att få mer utrymme att lagra appar på.

Nu försöker jag partitionera SD-kortet med ROM manager, men den fastnar i Recovery och sedan står det "Fel uppstod i återställningen" i ROM manager.

Har inte lagt in någon ROM än.

Har letat efter svaret här, men inte hittat.

Någon som vet?

2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Vet inte om det här hjälper, men när jag för länge sedan partitionerade med RomManager, så brukade jag göra det via recoveryn. Väl där går du till Mounts and storage tror jag, och där väljer du partition sd-card eller något sådant. Kan inte kolla själv då min är på lagning.

Annars skulle jag varmt föreslå att du partitionerar i ett annat program typ Gparted. Kör du Linux så ingår det, annars går det att ladda ned som en live cd. Ladda ner Live här Sedan finns en bra guide här

Glöm inte att göra backup på ditt sd-kort innan du partitionerar :)

3. Annajo5

Annajo5 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar! Jag insåg att det kanske var nåt sånt jag behövde göra, så jag laddade ner minitool partition wizard. Det funkade! Har inte vågat mig på någon ROM, använder links2sd.

Nu kan jag lägga över en massa appar till SD-kortet, dock inte de som var installerade från början. Och de verkar på nåt underligt sätt växa... Här ca 40 MB ledigt på telefonen, kan tycka att det borde vara mer.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Nu vet jag inte riktigt hur link2sd scriptet fungerar men det är nog snarlikt a2sd scripten. Då har du nämligen bara flyttat över en liten del av appen till ditt sd-kort. En större mängd ligger kvar på telefonen och även cache lagras troligtvis i interminnet också.

Mitt tips skulle vara att du tar reda på hur man gör en hel backup på telefonen och läser lite guider runt om i desire forumet hur man flashar en ROM och liknande.

Finns även ett större forum (engelska) om du inte visste om det http://forum.xda-developers.com som innehåller ALLT du behöver veta :)

Lycka till och fråga om något är oklart!