Problem: Lyckas inte root:a

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av d-b, 24 mars 2013.

1. d-b

d-b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag försöker roota min S3:a och följer instruktionen här

http://galaxys3root.com/galaxy-s3-root/how-to-root-galaxy-s3-on-mac-osx/

Allt går bra fram till punkt 11 men där ser inte min recoverymeny likadan ut som på bilden, istället för att det står CWM-based recovery… på första raden står det Android System Recovery och alternativen i menyn ser lite annorlunda ut, framförallt saknas Install ZIP from SD-card-alternativet.

Länger ner på sidan finns en kort FAQ, inkl en fråga som verkar passa på mitt problem:

Q: I don’t get ClockworkMod Recovery like you do, just get Android with belly open.
    A: If you’ve updated to newer software update, the stock OS will over-write ClockworkMod Recovery on reboot. To fix this, make sure “auto-reboot” is checked off in ODIN, then take the battery out when it’s done flashing in ODIN. Then enter ClockworkMod Recovery right away.

men jag fattar inte vad svaret betyder!? Hur stänger man av auto-reboot i ODIN? Andra förslag?

2. Raymond

Raymond Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Odin körs i windows. Guiden är för Mac så jag förutsätter att du använde Heimdall.
    I bilden ovanför punkt 7 finns en ruta "No Reboot". Kryssa i den.

3. d-b

d-b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack! Fult att inkludera en FAQ med direkt missvisande svar.

4. CyBeRooT

CyBeRooT Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det är kanske föratt han använder CloxkWork Mod Recovery vilket du kan göra också med hjälp av ROM Manager appen i play butik.

5. d-b

d-b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har ROM Manager sedan jag rootade min gamla Desire men jag har aldrig riktigt fattat poängen med den. Orkar du förklara?

6. Adrolos

Adrolos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Har du fått det att fungera? Hade samma problem och gjorde en tråd om det och fick detta svar:
    "Ladda ner en rootfilhanterare (t.ex. ES Filutforskare) och gå in i dess inställningar och aktivera root-läge.

Nu går du till /system och kollar efter något som heter recovery-from-boot.p och tar bort denna fil om så finns! Gå även in i /system/etc och ta bort install-recovery.sh

Dessa två filer läggs till vid ota-uppdateringar för att automatiskt installa stock-recovery vid varje omstart."

Testa, det fungerade för mig!

7. d-b

d-b Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

8. Adrolos

Adrolos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER