Lyckas inte roota...

Diskussion i 'Hero' startad av Lugaro, 24 maj 2010.

1. Lugaro

Lugaro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har nu i ett antal timmar försökt roota min hero utan någon som helst framgång. Började med guiden som finns i wikin men där fastnade jag på att flashrec inte kunde backupa, gav bara ifrån sin Error: could not run command eller något liknande.

Testade att installera den där instaroot.apkn men det hjälpte inte. Försökte då nedgradera till 1.76.405.1 men detta gick inte då jag fick Error (140): Bootloader Version. Därefter följde jag en guide på xda med goldencard och massa annat och det verkade gått rätt till men jag kan fotfarande inte nedgradera eller backupa med flashrec.

Ska det vara så här besvärligt? :P
    Uppskattar hjälp för att lyckas!
    Just nu kör min hero 2.73.405.5

2. Lugaro

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Strunta i vad jag skrev. Allt fungerar utmärkt :cool:

3. wapaw

wapaw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag har exakt samma fel, den vill att jag ska skaffa goldcard men jag lyckas inte få till det! hur gjorde du, mycket tacksam för svar!

4. Lugaro

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag gick och la mig och sedan nästa morgon testade jag att köra flashrec igen och då bara funkade alldeles utmärkt att backupa :P Vet inte om det hjälper dig så mycket men det kanske någon extra reboot som löser det(?)

5. wapaw

wapaw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjenare! jag provade med en gammal rom och då fungerade det! då fick jag se flash knappen. och envis som jag är provade jag med den nyare (162) och döpte om den till hero.img och då fungerade det att flasha den! MEN jag kunde inte starta telefonen som jag skulle efter det, i felsäkertläge, så jag flashade om med den äldre ist och då fungerade det! Telefonen blev mycket mycket bättre efter att den blivit rootat! men det tog sin lilla tid, dock lätt värt det! :):)

6. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    har kört flashrec och följt guiden på wikin men efter jag har stängt av telefonen och startat om den (håller ner home och på knappen) så står det bara hero den kommer inte vidare, vad ska jag göra?
    och en annan fråga, har lagt in Amon RA Recovery Image filen på minneskortet men hur ska man "använda" den?

7. Lugaro

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ra recovery imagen ska du ju flasha in mha flasrec efter du har gjort backupen. Det är då du får upp menyn när du startar med home+på knappen.

8. wapaw

wapaw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

prova med en äldre rom!