Problem: M2P anslutning startar utan usb kabel

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av FortuN, 29 aug 2011.

1. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Jahapp. Då har det börjat med problem med telefonen.

Började med att den vägrar ansluta till datorn via usbn, så installerade om drivrutiner och höll på lite, utan förbättring.

Och igår när jag skulle iväg, så började den ansluta till m2p läge UTAN att jag hade usb eller någon kabel i. Jag stängde av den, och när jag skulle starta kommer en gul varningstriangel upp och en termometer. Lät batteriet vara borta en halvtimma ca. Ändå samma sak. Kom hem, satt den på laddning, då startade den! Och tillslut så fick jag den att starta utan laddaren.

Men nu igen har problemet börjat. Nu gör den m2p anslutning trots jag inte har någon usb kabel i. Sjukt irriterande att den ska in i m2p läge hela tiden.. Någon som vet vad detta beror på och hur man fixar?

2. andersc

andersc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma problem.

Såhär beter sig min telefon:

Helt KEFF Samsung Galaxy S2

Det verkar inte gå att fixa.

Andra forum går det att läsa om detta problem. t.ex.

galaxys2forums

androidforums

O när jag frågar på XDA får jag inte några bra svar.

XDA

Min telefon är aldrig rootad och det började hända när jag skulle stänga av i fredags. Själv är jag på väg till Samsungs service ställe på hornsgatan o som sagt verkar inte finnas nått man kan göra o jag har frågat o letat hela helgen.

(Tips. vill du starta telefonen om tempratur-varningen visas, starta 3e recovery: Powerknapp+hemknapp+volym up. håll de knapparna tills det börjar spruta en massa text. välj sedan reboot så startar telefonen vanligt. men du kan inte använda USB har jag märkt med min telefon iaf..)

Lycka till.

/Anders.

Last edited: 29 aug 2011
  3. FortuN

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Åhh, får väll gå in med den. Har dock inte tid o vara utan den då jag använder den mycket till skolans arbete.

Jäkla jobbigt problem. Jämt vart lite småstrul med att jag fått dragit in och ur sladden för att få den o funka, men nu går det ju inte alls. Står bara "Unknown Device" och att drivrutinen inte kan installeras (Testade på en annan dator precis). Sen allt jag har inlagt och så. ARGHH Finns det något sätt att spara mina appar och meddelanden o så?

4. andersc

andersc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Visst. jag backar upp appar med appmonster. är superenkelt.

kontakter synkar jag med google kontot o meddelanden skiter jag i men söker du på 'backup messages' eller liknande på market dyker det upp en massa.

5. aggepanken

aggepanken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem. Gjorde efter ett tips rent USB-kontakten med en tandborste, nu fungerar den lite bättre.. Går fortfarande inte å stänga av och "Ditt batteri är fulladdat 100%" ikonen lyser efter man dragit ur laddaren. Sämre batteritid också... får nog lämna in den, men det suger ju att vara av med den :(

6. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

har haft samma strul, blåste in med en sån där tryckluftsspray, nu har det inte kommit på 2 veckor.....

peppar, peppar...

7. andersc

andersc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick svar idag. de tar inte detta fel som ett garantifel eftersom det är åverkan som de säger på USB-kontakten. kostar 700 att fixa.

Jag har använt telefonen normalt men den verkar inte palla fickludd eller vad det är det som spökar.

.

8. FortuN

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Oj jäklar. Ja, jag har då inte använt den ovarsamt. Har vart smått problem med usbn från början. Kommer inte gå med på att betala ett öre själv till dem, då jag inte har gjort något med den.

Iallafall, känns värt att försöka blåsa lite med tryckluft. Pallar verkligen inte vara utan mobil två veckor när jag behöver den ständigt.

9. FortuN

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Juste, jag kan tillägga att det står "Unknown Device" ibland när man koplar in den till datorn.

10. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Låter som problemet som hände med min lur för ett tag sedan, finns flera andra trådar om liknande problem med USB-läge och laddning. Just varningen med tempsymbolen verkar alla ha fått.

Min post:
    https://swedroid.se/forum/48479-telefonen-vill-inte-ladda-langre-akut-hjalp.html

Andras:

https://swedroid.se/forum/47532-overhettad-sg2.html
    https://swedroid.se/forum/48443-stromlos.html
    https://swedroid.se/forum/47646-overhettad.html

Då funkade inte MTP-läget heller, dock funkade det att gå in genom recovery och flasha med Odin.

Problemet i mitt fall var ett trasigt laddnings/usb-PCB. Gick på garantin.

11. pappapjotor

pappapjotor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon lösning på detta problem? Eller måste man flasha? Har exakt samma problem.

12. FortuN

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Åhh vad irriterande, det verkar som det glappar som faaan. Efter flera gångers försök har jag lyckats fått anslutning ett litet tag tills "disconnect" ljudet kommer igen och det blir unknown device. ARGH SKIT TELEFON

13. FortuN

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Kan rapportera att mobilen ligger på Samsungs verkstad ATM, kom in idag där fick jag meddelande av Elgiganten om. Kan skriva vad dem säger såfort jag får svar.

14. Philp

Philp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag har råkat ut för detta problem. Av vad jag läste om problemet (General Spurious Battery Temperature Warning - Android Forums) så verkar det kunna vara relaterat till batteriet.

Efter att telefonen var helt flippad (in och ut ur MTP-läget var och varannan sekund) så lät jag laddaren sitta i längre när batteriet var fullladdat, laddade ur batteriet helt, tog ur batteriet över natten. Plötsligt en dag så har alla problem upphört (utom att telefonen fortfarande startar om sig automatiskt när jag stänger av den).

Jag vet inte vad som gjorde det, men jag har iaf inte gjort rent usb-kontakten utan det verkar ha varit ngt annat som spökade. Eftersom telefonen inte går att stänga av, och jag upplever att batteritiden är sämre, så tänkte jag ändå lämna in den. Någon mer än andersc som inte har fått det fixat på garantin?

// Philp

15. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Undrar var du lämnade in den?

edit: Dvs, var det Annovo som reparerade din telefon?

Last edited: 10 okt 2011
  16. hilding11

hilding11 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej!
    Ny här och helt obildad! ;)
    Allt ovanstående har hänt med min telefon. Efter att ha konstaterat att mitt batteri inte var missfärgat som vid fuktskada skickade jag in telefonen till telia för service. Svaret: FUKTSKADA, om fattas ej av garantin. 250 kr för att skrota den och 350 kr för att skicka tillbaka den skulle de ha!!! Vad fn gör man nu??? jag har i alla fall bett att få tillbaka telefonen. Blir så asförbannad! :(

17. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Har nu fått detta problem med min S2a som sambon använder (kör själv på Noten).

Med extended battery kit så startar den upp av sig själv när man stoppar i batteriet, och den tror man stoppar in å drar ut usb kabeln hela tiden. Även batterianvändnings grafen ser inte helt ok ut, det är typ.. Tomrum på vissa ställen, som om den vart urladdad till noll helt plötsligt för att sedan återgå till ursprunglig batteristatus. Även med mobilen avstängd så är det som kabeln dras in och ut hela tiden, men telefon är avstängd.

Med medföljande batteri så tror den inte att man drar kabeln ut och in hela tiden, däremot så ser batterianvändningen inte så vacker ut, ännu mera tomrum här och telefon går inte att hålla avstängd.

Hur har det gått för er som har alla dessa olika fel? Har ni lämnat in och fått det lagat?

Ska själv lämna in min S2a imorrn för detta fel, även fel på microfonen, då man kan höra sig själv när man pratar med den som S2an. Även att denna person hörs väldigt avlägset ibland och dålig kvalite ibland (vart inne en gång för denna fix redan)

18. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hade samma problem. Var rädd att det skulle vara fuktrelaterat.

Lämnade in på mobilbyrån, de uppdaterade mjukvaran och bytte "Sub fpc assy". Fick tillbaka den efter 2 dagar o de sa att det inte berodde på fukt.

19. Adolf

Adolf Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, jag håller helt seriöst på att slå sönder den här förbannade telefonen!

Telefonen fan började för ca 1-2 månader sedan med att öppna upp / stänga av det här M2P programmet ca 10 gånger i minuten, okej tänkte jag. Nåt hade ju hänt, men det är väl bara att köra fabriksreset.

Men så kul var det inte, kan ju inte koppla upp mig via usb för att köra någon form backup utav allt jag har på telefonen. Datorn säger att den inte känner igen vad det är för något som försöker ansluta via usbn. Och går inte att göra trådlöst heller, balle vad gör man dårå tänkte jag...

Som tur är så försvann alla varningar (om jag inte minns fel var det någon orange triangel eller nåt i den stilen) och telefonen slutade att öppna upp M2P skiten iaf.

Kul, allt skulle kunna vart najs om det inte vore så att min internet uppkoppling försvann i samma veva. Dvs, ingen 2g/3g uppkoppling. Kan bara koppla upp mig via wifi, vilket är otroligt frustrerande.

Skulle gärna bara föra över alla mina kontakter till mitt google konto för att sedan köra fabriksreset. Men jag måste verkligen ha med allt det andra också, har en hel del som jag inte vill förlora i en reset! (Sen så knasar självklart google backupen av kontakter ocskå).

Så vad gör man? Man kan ju inte köra backup via wifi!

Håller på att gå i taket, förbannade telefon!

Last edited: 26 dec 2011
  20. ndrangheta

ndrangheta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det ska väl gå att synka till sitt googlekonto via wifi?
    Om jag inte minns fel har jag gjort det med samtliga androidtelefoner jag ägt.

Om den fortfarande vägrar kan du spara kontakterna och allt du vill behålla på den "interna usblagringen" och göra en factory reset, man kan ju välja att behålla usb-lagring. Annars kan du stoppa i ett sd-kort och blåsa både telefonen och den interna lagringen o skicka på reparation...