Diskussion: M8 årets telefon?!

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av remtml, 26 aug 2014.

  1. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hej på er kära medmänniskor.

    Sitter här två dagar efter att jag gick från en iPhone 5s till en m8, min reaktion är wow vilken telefon!

    Bygg kvalitén: herregud vad de andra tillverkarna ligger efter, vet att denna punkt är subjektiv. Men har haft s5, g2 iPhone och Sony och här är htc i en egen liga enligt mig.

    OS/flyt: äntligen är Android ikapp iPhone på riktigt vad gäller flytet i telefonen. Bra jobbat Google på denna punkt med framförallt bra jobbat htc med att behålla flytet rakt igenom systemet.

    Kamera: jag älskar hastigheten på kameran. Kvalitetsmässigt så måste jag säga att iPhone och de andra ligger länge fram men till mitt ändamål räcker det gott och väl.

    Batteri: fantastiskt! Min iPhone klarade sig fram till lunch (hard-core användare). Jag använder min telefon mycket i tjänsten och har många mailkonton inkopplade och htc klarar detta galant. Har ca 50% efter en arbetsdag och det är väldigt bra.

    Ergonomi: enligt mig är iPhones storlek fantastisk! Men börjar vänja mig vid htc , men till mina ändamål är egentligen denna telefon för storlek.

    Ljudkvalité: väldigt bra. Lyssnar mycket på musik via blåtand i bilen och här gör den ett bra jobb. Inte testat tillräckligt för att uttala mig, men jämfört med iPhone är den likvärdig.

    Brukar inte skriva om telefoner jag tycker om men denna har verkligen vunnit över mig! WOW

    Vad är era erfarenheter? Berätta gärna
     
    indika gillar detta.
  2. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Håller med dig på alla punkter. Den enda svaga punkten är kameran men den är inte helt kass så överlag är det en helt underbar lur. Lite för stor för att kunna hantera enkelt med en hand också.
     
  3. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, den utmärkelsen tycker jag den förtjänar. Det är en fröjd att hålla i den och hastigheten kan man inte klaga på heller. Flyter på som smör.

    Gick från en M7:an innan. Köpte en Nexus 5 som sekundär telefon för att testa L-preview:n och insåg då att jag inte kunde vara utan högtalarna och känslan i handen som M7 och M8 ger. Fanns därmed bara ett val när det var dags att uppgradera telefon. :)
     
  4. mickelauring

    mickelauring Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Tycker att HTC borde ha kört på en annan skärm, t.ex samma som sitter i Nexus 5an. Eller en S-amoled. Köpte mig en HTC M8 med förhoppningen om att jag skulle bli nöjd, det är någonting som stör mig med HTC :/ :P:P Annars en bra telefon med fina specs!
     
  5. kabel87

    kabel87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Skärmen är bland det bästa med telefonen ju [emoji1]
     
  6. mickelauring

    mickelauring Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5

    Nja håller inte med! :D
     
  7. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Vad är det som är dåligt med skärmen? Mina enda problem är egentligen att man inte kan sänka eller höja ljusstyrkan så mycket som behövs ibland. Men det är ju ingen som är bättre utom S5, och då är det ju bara på att ha låg ljusstyrka.
     
  8. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Skärmen är fantastiskt av de mobiler jag haft briljerar den, jämför då mot s5,iPhone 5s etc. Period
     
  9. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Onekligen en grym lur med en bra skärm men ack så synd med döytan och kameran.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk 2
     
  10. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Håller med där. Svarta ytan för det står htc borde man kapat bort. Kanske m9?
     
  11. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Ryktas ju att de samarbetar med Bose för att få ner storleken på högtalarna. Så mindre döyta är på g, frågan är om vattentäthet är det också?
     
  12. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Va spännande! Bose hade varit intressant väldigt intressant.

    Med tanke på att Apple inte presenterat något intressant med 6an så tror jag att jag kommer stanna med m8 alternativt gå över till nästa nexus när den släpps om den är i liknande storlek som m8 och har lika bra batteri tid... Annars håller vi ut tills M9 släpps.