M8, S5 eller Z2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Xdroid, 13 apr 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Xdroid

Xdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Ny mobil ska köpas in, men vilken? har inte följt med på slutet efter Lg G2 som jag är rätt nöjd med.

Skriv gärna för å nackdelar med de 3.

2. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Dagens flaggskepp skiljer sig inte jättemycket mot varandra faktiskt, nästan exakt likadan processor, storlek osv. Du får nog gå på vilken som känns mest rätt för dig, vilken du tycker är snyggast och sanna saker. Jag gillar inte Samsungs design, varken utsida eller insida. Den har dessutom lite onödiga funktioner som t.ex. fingertrycksläsare, pulsmätare osv. HTCn är snygg men jag tycker att den har lite för mycket döyta på skärmen. Sen så är jag lite skeptisk till deras kamera med 4 supermegapixlar eller vad dom kallar det. Sonyn kändes för mig som det bästa alternativet även om den inte stack ut jättemycket egentligen. Jag hittade helt enkelt inga direkta nackdelar med den.

Swedroid postade en kamerajämförelse mellan de tre telefonerna några dagar sen som du kan kika på om det är viktigt för dig. Sen så har många sidor släppt recensioner på iaf HTCn och Samsungen som du kan läsa/titta på (bl.a mobil.se).

Lycka till med köpet!

Skickat från min LG-V500 via Tapatalk

Xdroid gillar detta.
  3. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Helt ärligt skulle jag säga att det inte är värt att köpa någon av dem! Ifall du har en LG G2 som du är nöjd med bör du behålla den 1 år till.
    Men om man måste välja av dessa 3 så blir det Xperia Z2 som min röst faller på.
    Som nämnt ovan är de ganska identiska i specifikationer osv men S5 och Z2 har bäst kamera (vilket är den största köp faktorn för mig iaf) men egentligen är Z2an väldigt stor för sin skärmstorlek.. Den har en 5,2" skärm men är nästan lika stor som Note 3 som har en 5,7 tums skärm.
    Men jag själv är väldigt missnöjd med alla telefoner som presenterats i år så jag själv kommer bojkotta ett mobilköp detta året.
    Men om man måste välja så skulle det bli en Z2.
    Vet inte om detta hjälper dig direkt men det är mina åsikter iaf.

Xdroid gillar detta.
  4. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Z2, hands down.
    Men som tidigare talare nämnde, det skiljer så lite så uppgraderingen är inte värd slantarna.

Skickat från min Xperia Z1 (C6903) via Tapatalk

Xdroid gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.