MAC MINI - störning av mus o tangentbord

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av robjac, 21 maj 2025 kl 23:48.

1. robjac

robjac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder min tv som skärm, sitter i soffan ca 2.5m ifrån, och det laggar.. Mac Mini:n ligger i tv bänken, fri sikt till muspekaren som ligger uppepå soffgavel med musmatta under.. har testat flera muspekare och tangentbord, samma resultat.. först tänkte jag att det kunde vara någon störning i lägenheten, men jag har även testat på sommarstället och samma där..
    Jag behöver gå ca 1M ifrån för att det ska funka bra..

Läste att TV:n kunde påverka bluetooth signalen om man hade connectat tvn till smartprodukter, jag gjorde en fabriksåterställning och har inte anslutit något nätverk eller lagt till någon produkt men det laggar ändå..
    har testat med en usb-förlängare (1/2M) då usb-stickan hamnar på framsidan av tvbänk men det hjälper inte..

Applesupport gjorde en analys i felsäkert läge på datorn men det var inget fel där..
    ska nämnas att det är inga apple-muspekare eller apple tangentbord jag använt men det ska väl funka ändå ?

googlar och läser att bluetooth muspekare vid fri sikt brukar klara upp till 10m avstånd..
    Någon som har någon erfarenhet av detta ?

2. moguera

moguera Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Hoppas du kommer på vad det beror på. Har liknande problem i lägenheten. Bluetooth hörlurar är bara att glömma att använda, det klickar och skrapar hela tiden. Prata i mobilen funkar bara i ena änden av lägenheten och nerladdning av filer över wifi mellan telefonen och datorn tar evigheter i bästa fall men vanligtvis bryts nerladdningen innan det är klart. Har en BT mus som blev brickad för att en firmwareuppdatering avbröts innan den var klar. Kan man vända sig någonstans för att kolla radiostörningar?