märkligt fel med google maps i market

Diskussion i 'Magic' startad av moltar, 25 nov 2010.

1. moltar

moltar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett märkligt problem med google maps i market som jag tänkte höra om det är någon annan som har eller kanske tom lyckats lösa. Kör just nu med cyanogen 6.0.0 och har fått ett konstigt fel i market. Varje gång jag öppnar market försöker den automatiskt att uppdatera google maps, men fastnar varje gång utan att ladda ner något.
    Och om jag försöker välja cancel download får jag force close på market och tvingas stänga den. I ett desperat försökte jag att avinstallera maps via en uninstaller, för att kunna installera det igen men har fortfarande samma problem.

Någon här som har nån idé vad jag kan göra.
    Tackar

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Vet inte direkt vad du kan göra åt det här rent praktiskt, men kanske en nyinstallation av GApps kan funka: http://forum.cyanogenmod.com/files/file/124-google-addon-mdpi-tiny-20101020/

3. moltar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för snabbt svar. Hade inte tänkt på det, men det är ju lite frustrerande att inte kunna uppdatera maps direkt i market.

Kanske ändå är dags att pensionera den gamla trotjänaren. Hon klarar ju ändå inte av många av de nymodigheter som kommer ut på market nuför tiden...

4. reidar

reidar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hade samma problem. Så jag gick in bland applikationer i kontrollpanelen och tömde cache och inställingar på market. Efter det så kunde jag ladda ner maps. Det strulade visserligen av och till, men det var bara rensa allt för market så fungerade det ett tag till.

5. moltar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det löste problemet här också. Tack så mycket för hjälpen.