Maffia 2 - PC VS PS3

Diskussion i 'Off Topic' startad av svendolph, 11 aug 2010.

1. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har man testat Maffia 2 Demo på både PC och Konsol. Spelupplevelsen blir så mycket bättre med PC än på de gamla konsolerna. Fast det retar mig inte lika mycket på detta spel som det gjorde på GTA 4 som var suddigt och mörkt på Playstation 3 men helt underbar på PC. Men PC har grafikmässigt rejält sprungit ifrån konsolerna.

Egentligen är jag en "konsolspelare på PC" eftersom jag hellre kör med Xbox 360 kontroller för PC. Då kan man räkna ut med ena handen att jag har svårt för rena First Person Shooter så kallade FPS. Fast Half Life 2 serien älskade jag och knotade glatt igenom med mus och tangentbord, fört på Easy och sedan Normal med stora besvär.

Vad tycker ni om Maffia 2?
    Är det för stelt, bilfysiken för enkel, retar ni er också på att puttar man någon i vattnet försvinner han omedelbart, en del personer står bara och pratar och det går inte integrera sig med dem på något sätt, de är som maskinstyrda skyltdockor med bandpelare.

Kör man för fort får man polisen efter sig och det får jag nog av i verkliga livet. Trodde de skulle sumpa detta från första spelet. Men spelet har mycket vacker grafik, har bra styrning och ett bra sparsystem. Hade jag inte spelat GTA 4 med expansioner hade jag nog köpt detta gangster-sandbox-spel. Men nu känns det som jag är färdig med den spelgrenen för gott.

2. RaketRobert

RaketRobert Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Usch då, varje recension jag sett sågar spelet. Var verkligen ett fan av Mafia I.
    Men vi får väl se, har en bokning som ligger.

3. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstår inte sågningarna då Demot var rätt kul, men som sagt, det känns som man spelat det förut.

4. GqchatarN

GqchatarN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför i hela friden skulle dom sumpa detta? Det är ju det som gör spelet så mycket roligare och "tyngre" än GTA serien.

5. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske det :)

6. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Spel ska numera spelas på konsol, PC gaming är död. Man kan lira CS då och då men annars så är det borta. Inga NG spel kommer till PC i princip, Fifa 11[ska komma till PC fast inte NG],UFC m.m

Själv kör jag Xbox 360 och väntar som fan på Mafia II kmr bli grym!

7. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag gillar konsol upplägget bättre men snart får de spotta ut en ny generation för skillnaden grafikmässigt är enormt nu. Kostnaden för en konsoll är ca 3000 kr. Ett mycket bra grafikkort kan man uppgradera sitn inte allt för gamla datorför 2-3000 kr. Fast i konsolkära spel som GTA 4 kräver en Quatro för att flyta något så där.

Testade själv med att uppgradera och spela GTA 4:

Core 2 Duo + Nvidia 8800 mot I7 Quatro 8:a trådat = 150 %
    Core 2 Duo + Nvidia 8800 mot I7 Quatro 8:a tråda + Radeon HD 5850 = 200%

I GTA 4 spelet var det CPU (processorn) som gjorde det mesta.
    Kan det bero på portningen från konsoll?

8. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    fifa 11 kommer visst vara nextgen i år till pc har ea annonserat...
    i övrigt tycker jag att att spelmarknaden på pc ser mycket bra ut... alla tredjepersonsshooters och fpser är fortfarande bäst där... för att inte tala om den lilla titeln StarCraft 2 som kom ut nyligen...

9. pellen

pellen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Håller med. Det märks att nuvarande generationens konsoler har ett par år på nacken och nu kan PC visa musklerna iom sin kontinuerliga hårdvaruutveckling. Konsolerna glänser ju som mest när de är nya och har bra hårdvara för då smiskar de PC iom att de är lättare att optimera till konsol.

Själv spelar jag för stunden mest på PCn då jag nu har ett HD5850 :teeth:
    Inte sagt att krysslådan är tråkig, skitkul att sitta och lira med polare ju :)

10. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tror det blir till 360:n för mig, inte provat demot på mer än PC än men något med kontrollerna kändes inte riktigt rätt. Plus att vapnen saknade kraft, något som förhoppningsvis lite force feedback kan hjälpa till med :)

11. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 832
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan man inte ansluta en 360-kontroll till PC:n med hjälp av något MS-tillbehör, dvs trådlöst? Jag har själv varit väldigt intresserad av att göra det här till HTPC:n för att spela lite Super Mario, men inte forskat i saken.

12. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det kan man, köper man med sladd så behöver du inte heller något tillbehör, för trådlösa kontroller finns en mottagare som man pluggar in i datorn. Dock känner jag själv att det då blir en smula krångligt när man vill använda samma kontroll till både 360 och PC.

Men om jag väl ska sitta där med en kontroll i handen så gör jag det hellre i soffan framför TV:n.

13. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Soffan och spela

Jag sitter i en skön fotölj och har PS3 Wii och min PC kopplat till 42 tums TV. Inte kröker jag rygg framför liten skärm och tangentbord :) Fast nackdelen med att inte sitta och kröka (dåligt ordval) är att man lätt spelar 10 timmar i sträck.

Jo, jag vet att det ser stökigt ut just nu :)

Last edited: 18 aug 2010