Magic + 3 = operatörslåst?

Diskussion i 'Magic' startad av inact_0052, 21 okt 2010.

1. inact_0052

inact_0052 Guest

Jag tänkte ge bort min gamla Magic till min flickvän, men jag är osäker på om den är operatörslåst till 3 eller inte.
    Jag köpte den samma dag som 3 släppte den, så jag undrar om det är någon som vet om den är låst till 3 eller inte?

2. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, den är inte låst. Det kan du testa själv genom att stoppa i ett annat simkort. Ditt simkort borde fungera i andra olåsta mobiler också :)

3. inact_0052

inact_0052 Guest

Tack för svar :)
    Både jag och min flickvän har 3 just nu, men hon ska byta till Tele2 så jag har tyvärr inget simkort att testa med.
    Men då borde det alltså vara safe för henne att skaffa ett Tele2-abonnemang och använda det med Magic?

4. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, jag har bytt simkort många gånger på det sättet och vad jag vet är alla HTC Magic från 3 upplåsta. Om du ändå är osäker låna en kompis simkort och sätt i din magic.

5. inact_0052

inact_0052 Guest

Jag kontaktade 3 på Twitter och de sa att den var operatörslåst.
    Men skaffade ändå ett Tele2 abonnemang och jodå...det fungerade, så 3 försökte väl skrämma mig att inte byta abonnemang eller nåt.

6. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Japp antingen så vet inte folket på tre vad de snackar om eller så är det fullt medvetet för att folk inte ska försöka byta operatör för så sa de även när magicen var ny på marknaden.