Magic från tyskland

Diskussion i 'Magic' startad av CaptainC, 25 dec 2009.

1. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Edit.
    Har nu betsällt en Magic från tyskland med vodaphone logan fram och google där bak. Har läst lite i trådarna och har lite frågor till er experter.

1. när jag läst runt lite här på forumet så verkar det som att den tyska varianten med vodafone skulle vara att föredra framför den nordiska? hur kan det komma sej har inte den sistnämde bättre ram osv?

2. måste jag roota telefonen för att kunna få tillgång till sense saken eller finns där någon updatering som gör att telefonen fått detta ändå?

kommer säkert på fler noob-frågor snart. så jäkla sugen på min magic nu speciellt efter jag såg videor på youtube där de kunde göra allt som med en hero. tänkte först köpa en hero men tycker inte om "hakan" gillade den amerikanska sprint modellen mer och va säkert 2minuter från att beställa då någon berätta att den inte kommer funka i sverige. så efter lite reserch på nätet så blev valet magic.
    Snälla ha tålamod med mig då jag typ fattar noll och kommer ställa tre miljoner frågor.

Last edited: 25 dec 2009
  2. kentlers

kentlers Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

one click root verkyget

hero rom bara testa vilken du tycker e bäst

sense no sense osv

3. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

1) Den Tyska (32B) har nackdelen att den saknar lite ram gämfört med den svenska (32A).
    Fördelarna är lite mer diffusa, men jag är väldigt nöjd med att ha en B. Just nu av ren lathet då jag med två klick kan lägga in Cyanogens ROM uppdateringar. Vill man köra just Sense så kanska ramet är till lite mer nytta.

2) Ska du byta rom eller framework så att du kan köra sense så är det ingen idé att spärra root access, du har ju redan gjort så stor påverkan på telefonen att du ändå i teorin har förbrukat garantin. Sen så ska man veta att om man gör en ordentlig backup innan man börjar leka, så ska det inte vara några problem att göra en total återställning till original. Om man inte leker för våldsamt då....

Jag skulle jag vara tvungen att köpa en ny mobil idag så skulle det bli en 32B igen, tills dess att Cyanogen köper en ny, snabbare, då följer jag :)

4. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    GrapheneOS
    Lånar tråden lite.
    Har en Magic från tyskland och är lite konfundersam över ram-minnet. Enligt spec ska 32B ha 192 mb men enligt olika apps som visar ledigt minne har jag just nu 202 mb ledigt av totalt 295 mb. Hur kan det komma sig? Blir inte riktigt klok på detta..

CaptainC,
    Kunde du roota din telefon? (vilken spl hade du vid leverans?)

5. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är nog ROM du pratar om, inte RAM.