Magic laddar bara avstängd + ingen kontakt via USB

Diskussion i 'Magic' startad av 00david, 28 mar 2010.

1. 00david

00david Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag har några problem med min Magic.

Köpte den begagnad av en kompis för ett par veckor sedan, då funkade den bra. Drivrutinerna och filöverföring och sånt funkade...

SAPPHIRE PVT 32A SHIPS-ON H
    HBOOT-1.33.0009 (SAPP10000)
    CPLD-12
    RADIO-3.22.20.17
    May 8 2009, 21:02:32

Firmware vers: 1.5
    Baseband vers: 62.52S.20.18U_3.22.20.17
    Kernl vers: 2.6.27-dd63d1eb u70000Android-X01 )
    Build nr: 2.16.401.5 146733 CL#33743 release-keys

..den är inte rootad, helt original.

Mitt problem är att den helt oprovocerat slutade ta laddning från USB via datorn, ingen LED som indikerar laddning och inget i notifikationsfältet som säger att den är ansluten (som den gjorde förut). Handsfreen funkar fortfarande, även om den krånglade lite i kontakt precis dagen innan laddningen/datakontakten slutade fungera, så USBkontakten är inte helt död. Har även provat ladda med nätadapters, dels en på 5v/500mA och en 5v/1000mA (samma styrka som original), så det verkar inte vara brist på kräm som är problemet. Den laddar fortfarande om den är avstängd!

Har provat både soft och hard resets. Två olika batterier. Olika USBkablar. Luskammat google efter lösningar, men inte hittat mycket användbart..

Telefonen funkar ju fortfarande, men det är ju sjukt tråkigt om det skulle vara nåt hårdvarufel, för killen jag köpte den av hade inte koll på om det var någon garanti kvar. Har tryckt på honom lite ang kvitto och så.. Vill ju kunna ROM-uppgradera och så.

Är det nån som har stött på detta förut eller har nåt förslag?

2. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

du kan ju testa att ladda hem usb mount från market och se om det hjälper.
    sen kan du ju på något sätt som jag inte riktigt vet kolla från command-prompt via android sdk om du kan få kontakt. en sista grej som du kan försöka med är att se om android commander får kontakt med telefonen utan att mounta.

http://androidcommander.cyf.pl/

3. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag har haft i stort sätt samma fel, fast den laddade även påslagen på en annan HTC Mobil, då hade jag garanti, och det var fel på "Mainboard" om jag inte minns fel, då det var det som de bytte ut.