Hej, Jag är helt ny på Android och har letat efter info kring Sense och Froyo till Magic. Det verkar som att jag blir tvungen att välja mellan Froyo och Sense 1.6, eller kan man få in samma ROM som släpptes till Hero som var både sense och (åtminstone) 2.1? Sen undrar jag om man kan få till detta på mac? Tack! /Tomas
Det enda "officiella" som finns till Magic idag är 1.5 med/utan Sense. Sen finns ju dock en hel uppsjö av olika ROMs om man bara ser till att roota luren först. Då går det att köra t.ex. Sense-ROMs á 2.1 (dvs Hero-ROMen portad till Magic). Froyo finns tyvärr inte med Sense-gränssnittet till Magic än, och jag vet inte om det någonsin kommer att existera...hoppas kan man ju dock Vad gäller att kunna göra allt detta via mac så tror jag att det fungerar, kan inte säga mer än så då jag själv inte använder mac
Då är det nog en gråimporterad Magic, den är väl märkt med Vodafone antar jag? Isf kommer den nog från Tyskland. Det är egentligen en "annan modell" med ett annat radiokort, och är egentligen inte officiellt släppt i norden vad jag vet.
Det gör det väl inte mindre officiellt för det? Det är ju snarare den nordiska versionen som är inofficiell efter som större delen av resten av världen använder den variant som har "with google"-varianten!?
My bad, antog att TS satt på en 32A. Men så är ju 32A helt klart den lättaste Magicen att komma över i vår del av världen
Har inte sagt något om att 32B är mindre officiell, försökte bara förklara för Xboy vilka olika versioner det finns där ute. Förstod inte helt ditt utlägg. Den sista officiella versionen till 32A HTC Magic är 1.5 med Sense. Till 32B så är det väl upp till operatören att släppa uppdateringar. (Vodafone, T-Mobile etc) Dessa kommer vanligtvis utan Sense. Operatörer som Orange och Rogers kör 32A Magics, liknande dom olåsta vi har i norden. Skillnaden där verkar vara att operatörerna har avtal med HTC om vad och vilka uppdateringar som släpps. Ödet till våra nordiska olåsta Magics ligger helt i HTC's händer och påverkas inte av några operatörers önskningar. (mer än att dom måste godkännas för att användas i deras nät)
Lite kul att du nämner "resten av världen" förresten r0bber. Här kan du se en lista över officiella roms, och även vilka land och regioner det gäller. (r0bbat från XDA ;-))
Drar upp detta ämne igen Eftersom våra nordiska magics också är 32A, borde det inte vara möjligt att uppdatera dem med den "icke-OTA"-uppdateringen som finns på HTCs hemsida? Eller är jag helt ute och cyklar?
Det är om inte annat väldigt lätt för dig att prova. Du måste vara orootad, ha original-recovery och inte fipplat runt i system-mapparna. Om alla dessa punkter är uppfyllda laddar du hem uppdateringen, lägger den på minneskortet och kallar den för "update.zip", startar upp telefonen i recovery (håll trackballen nere samtidigt som du startar telefonen) och väljer att installera sd-kortsuppdateringen. Funkar det så har du en uppdaterad telefon och kan vara en glad hamster, annars lär du inte kunna installera den uppdateringen alls.
Uppdateringen på htc.com är 1.5 med sense. Magic släpptes vanilla. Det är en exe fil som man kör med telefonen inkopplad till datorn...
Men det är ett program att uppdatera med Behövs original-recovery ändå? Indika: Jag menar den Kanadensiska 2.1 för Rogers's Magic (32A)
Jag är inte helt hundra, jag kommer inte ihåg att jag uppdaterat min Magic med en original-uppdatering genom ett program, utan bara genom manuella uppdateringar och flashning för att nedgradera SPL och liknande. Det är möjligt att uppdateringen byter ut alla delar av din telefon (inklusive recovery, SPL och image), oavsett om du är rootad, har custom-recovery eller kör en custom image. Kan dessutom lägga till att under den tiden jag ägt en HTC har jag inte kunnat installera någon original-uppdatering/image om den inte passade till telefonen... så jag hade inte tvekat att testa med att installera denna, men det kan ju finnas en liten risk att något blir bork. Fast det gör det ju åas alltid. Funkar det inte med custom-recoveryn installerad, lägg tillbaka originalet och testa igen. För övrigt kommer du med nästan 100% säkerhet få en perfected (och absolut 100% (om du inte har en utvecklartelefon), låst) SPL som du för böka med att låsa upp.