Magic och Jabra BT3030 - problem ?

Diskussion i 'Magic' startad av suzpel, 4 okt 2009.

1. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Skaffade ett Jabra Bt3030 i helgen för att lyssna på spotify.
    Jag har dock problem med överföringen av musik via BT och undrar om någon har något tips (eller upplever samma problem).
    Problemet är att när jag "connectar" headsetet så förs musiken över till hörlurarna i ca 1 sekund för att sedan återgå till telefonen (Statussymbolen i telefonen visar dock på connected). Detta händer ca 19 gånger utav 20, men ibland funkar det alltså. Har kommit så långt att jag har sett ett samband med hur nära jag håller BT dongeln mot telefonen. För långt ifrån (>10 cm) så lyckas jag aldrig.

Är det andra som har upplevt samma problem med 3030 eller någon annat BT handsfree ?

// Jörgen

2. EEKEN

EEKEN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Hade också detta problemet i början. Det som jag gjorde fel var att jag höll inne "phone"-knappen för kort till när jag skulle starta upp BT-enheten.

- Starta BT på mobilen
    - Håll inne "phone"-knappen i 5sek (fast blått sken)
    - Gå in på BT-settnings
    - Tryck på JABRA 3030
    - Skriv in 0000 som kod
    - Tryck "play" på BT-enheten och se om det fungerar.

3. suzpel

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kanske lite otydlig

hej och tack för hjälpen.
    Dock har jag inga problem med att para ihop BT och telefonen. Det är bara ljudet som inte alltid (oftast) överförs till headsetet. Dock fungerar kanpparna (play/pause etc) klanderfritt, men ljudet är kvar i telefonen.

En fråga dock, när jag parade ihop enheterna fick jag aldrig upp en fråga om koden (inte heller andra gången) verkar som min Magic förutsätter 0000 vilket i sig borde vara tämligen riskfritt då 99 % av alla BT använder den koden.

Några andra ideer från någon ?

// Jörgen

4. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem med Jabra BT620S med det du beskriver dessutom mycket hack vid uppspelning.

Efter en massa fippel och testande gav jag helt enkelt upp och köpte SE BT stereoheadset istället de parar sig pefekt och inga av ovan problem finns kvar för mig.

Men tycker du ska kontaklta Jabra support och se om de har nån lösning och i andra hand HTC.

5. suzpel

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu funkar det felfritt !

Ikväll var mina problem som bortblåsta, musiken flyttades över till BT oavsett avstånd till mobilen. Hatar när det fungerar utan att man gjort något, då vet man att problemet återkommer.