hej jag behöver en ny mob o är väldigt sugen på en magic eller en hero.. tycker dock att magicen verkar mycket skönare. men de är ju inte alt.. så va äre för skillnad mellan dom egentligen? ända konkret jag har hört är kameran, 3,5mm uttaget samt htc sense som jag inte riktigt fattat va de helt är förutom de är någon nyare v av touchflow(??) men till men riktiga fråga. magicen kan man få tag i för ca 3k kr men heron lite mer.. ska man vänta på att heron (begagnat sjklart) ska gå ner till samma pris som magicen ligger på idag. Eller ska man köpa en magic redan nu? vill så gärna bli en android användare Mvh graybone
Jag köpte en ny (med vodafone logga) från en tysk ebaybutik och fick betala ganska precis 3000 kr. Det var ganska mycket lägre än vad man kunde köpa heron och jag tyckte helt enkelt inte det var värt mer. Om man inte tycker att 5 Mpixel kamera och 3.5 mm jack är så viktigt så finns det nästan ingen anledning att vänta på att hero går ner till samma prisnivå tycker jag. Det går ju att roota magicen och slänga in nån hero-rom också, nu har jag dock inte brytt mig så mycket om det så jag vet inte exakt vad det är man får och inte får då. Sense ska ju dock släppas för magic senare så det borde väl gå att få inom snar framtid iaf om det skulle vara viktigt. Ska tillägga att jag också tyckte att magic verkade skönare rent fysiskt.
@greybone Jag valde på samma sätt som du mellan dessa 2 lurar. Men eftersom jag tycker att Magicen är betydligt snyggare så valde jag denna. Precis som r0bber skriver så får man ju fundera på hur viktigt det är med en 5 Mpixel kamera samt 3,5mm jack. Själv köpte jag en hörlurs-adapter direkt och kan nu använda mina favorit-lurar ändå. Sense kommer ju som sagt finnas som uppdatering även till Magic, om man vill ha det. Jag skulle vilja påstå att det handlar om tycke och smak (som vanligt) Lycka till! (Vänta inte för länge, för Android är fantastiskt)
tack för så snabba svar de var även de svaret som jag ville ha sj tycker jag oxå att magicens design är mycket snyggare o ser mer bekväm ut. ända som är synd är ju 3,5mm uttag men som du säger stga77 de finns ju konverter så de gör ju inte så mycket egentligen. tänkte köpa min på blocket. har man tur så kan man få den för ca 3k kr. Men ska ha som krav att man ska använda paypal. hörde om några som vart lurad när dom handla via blocket stga77: nej jag de ska jag inte göra. får göra de så snart som möjligt då