Magnetic wake case (smart cover)

Diskussion i 'Samsung' startad av D-Droid, 15 augusti 2011.

1. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag har hittat en case till GT 10.1 som påstår sig ha en "magnetic wake" feature när man öppnar/stänger locket.
    Accessories Online - Premium Black Leather Case Cover: Amazon.co.uk: Electronics

Jag gillar inte den typen av case där plattan försvinner in bakom massa läder utan jag har istället beställt den officiella clip casen som saknar magnetic wake. Den officiella casen har ju dock en magnet i "stängningsflärpen" så rent teoretiskt så borde man kunna göra en app som känner av skillnaden i magnetfältet.

En sådan app skulle väl förmodligen tömma batteriet relativt fort eftersom man då hela tiden skulle använda sig av en sensor för att känna av förändringen.

Här är någon som hackat sin case och fått den featuren på en iPad2 case som egentligen saknar magnetic wake:
    Video: Replicate Smart Cover sleep mode with a simple magnet | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Jag är lite nyfiken på hur detta magnetic wake fungerar och om någon har länkar till mer information så tar jag gladeligen emot dem!

Last edited: 15 augusti 2011
  2. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nu är jag ingen expert, men skillnaden här är att själva iPad-en har stöd för magnetic wake, medan gt inte har något.

Vad han gör i länken är bara att modifiera själva caset att trigga en funktion som redan finns.

3. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Så kan det absolut vara. Men eftersom den första casen verkar ha denna feature så kanske även våra GTs har det?

4. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag har det fodralet som visas i länken, dock inte köpt från den länken men jag gissar att det är samma fodral dom säljer. Kan kolla när jag kommer hem, men mest troligt är det bara skrivfel för det sitter en maget som håller fast locket.

5. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det vore grymt att få veta om det fungerar :D

6. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Som jag trodde, ingen magnetic wake inte på caset.

7. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ok, tack!