Problem: mail försvinner

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by skandahl, Nov 4, 2011.

1. skandahl

skandahl Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har installerat ett imapkonto (notera -IMAP-, inte POP3...) på min jobbtelefon för att kunna ta emot mail när jag inte är på kontoret. Saker och ting fungerar som de ska när jag är på jobbet och datorn är påslagen, då dimper alla mail ner i datorn och om datorn är avstängd (eller om telefonen hinner kolla av servern innan datorn) så dimper de ner i telefonen. Så långt fungerar allt som det ska...

...men sedan infaller någon form av askunge-syndrom, för när klockan slår midnatt så försvinner alla mail som finns i telefonen och som har hämtats efter det att jag lämnat kontoret... de kommer inte tillbaka till telefonen om jag försöker uppdatera inkorgen i telefonen och de finns inte i min inkorg när jag komemr till jobbet på morgonen...

Har pratat med vår IT-support om det, som också har en sg2, och vi har gått igenom inställningarna i både datorn och telefonen och allt är som det borde vara och det fungerar som det ska i hennes telefon.

Är det någon som vet vad detta kan bero på eller råkat ut för något liknande? eller vet om jag kan återfå mina försvunna mail på något vis?