Problem: Mail klient

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av edtcami, 3 maj 2012.

1. edtcami

edtcami Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis gått från HTC Sensation till Sony Xperia S, helt klart ett uppköp på många sätt om det inte vore för mail klienten.
    Jag synkar två olika Exchange mail konton, privat och jobb, och jag använder ganska många regler för att flytta mail till underkataloger i min inbox i outlook.
    Stämmer det att det inte går att synka underkataloger automatiskt? Så här var HTC:s mailklient innan 2.2, har nu 2.3.7 i Sonyn
    Det verkar inte gå att ha två olika synkschemat, dagtid och kvällstid ex.
    Är det någon som vet om det finns en annan mailklient att ladda ner som klarar detta?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Personligen tycker jag SXS:ens mail klient är en av dom bättre stockmail jag
    använt (än så länge) dock saknar jag lite saker och en av dom är just någon form av synkschema.

Jag har använt Moxier mail i alla mina tidigare Androider och i den går det göra sitt egna schema. Den kostar dock 130:- men min åsikt är att den är värd det.
    Den finns även som trialversion som man kan testa 1 månad.

Jag har dock lite problem med min Pushsynk. Ibland när jag sitter vid datorn märker jag att telefonen inte hämtar mailen som jag har i inkorgen. Jag kan inte riktigt lita på Pushmail inställningen känns det som, ofta händer det att jag får gå in o manuellt söka efter mail för att få dom senaste, lite irriterande då detta fungerade utmärkt på Moxier.

Hur funkar Push för dig ?

3. edtcami

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för snabbt svar, skall testa trialversionen
    Jag kör inte push, synkar på tidsintervall istället.

4. edtcami

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mailklienten är kanon bra med ett undantag, den klarar bara ett exchange konto.
    Är det någon som vet en bra mailklient som klarar följande:
    Två exchangekonton
    Automatsynka underkataloger i inbox
    Schemalägga synkning, dvs olika synkscheman beroende på vilken tid på dygnet det är