Problem: Mail och usb öppnas i fel app =/

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Thomas89, 15 okt 2012.

1. Thomas89

Thomas89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hejsan!

Har två problem som jag inte lyckas lösa..

1)
    När jag får mail öppnas dom i G-mail appen istället för i "E-post" klienten som jag vill att dom skall göra, vill helst bli av med G-mail-appen helt och hållet, är detta möjligt?

2)
    Använder Solid Explorer, men när jag ansluter tex ett USB-minne via OTG-kabel så öppnas det automatiskt i "Mina filer", även här vill jag helst bli av med "Mina filer" helt och håller och använda "Solid Explorer" som standard program för allt som har med filer att göra..

Tacksam för hjälp, är ju ny här i android världen ;)

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

Du kan genom att gå in under "Settings" -> "Application Manager" och där klicka på t.ex. appen G-Mail välja "Clear Defaults". Detta innebär att nästa gång du får mail så kommer du att få välja i vilken app mailen ska öppnas.

Det går att göra likadant med andra appar, vilket då delvis ger dig svaret på din andra fråga gällande "Mina Filer".

För att "stänga av" en app så tror jag att din telefon måste vara rootad, då kan du "frysa" appen med hjälp av t.ex. Titanium Backup.
    Osäker på om det går utan att din telefon är rootad men jag vet att det finns andra appar på Google Play som klarar av det, du kan alltid testa.

3. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    From ICS så går det att avaktivera appar, inställningar - appar(eller program) sedan är det bara att leta reda på den app man vill avaktivera, klicka på den och i nästa skärm som kommer upp kan du avaktivera appen.