har lagt in min hotmail i min magic och det fungerar men inte som det var tänkt. Jag har ställt in den att den ska uppdatera var 5e min men den gör inte det. Jag får manuellt refresha mailen för att få upp nya mail. När jag först la in mailen för någon vecka sen så fungerade det bra och det kom nya mail som det ska men helt plötsligt slutade den att uppdatera efter nya. Någon som vet varför?
går ju alltid att be gmail hämta alla mailen till ditt gmailkonto. Men som var på din fråga har jag ingen eftersom jag inte använder mig av det utan ber gmailen plocka upp mina hotmail.
Vanliga mailklienten i Magic verkar strula en del med det.. Ibland så kollar den av mailen ganska ofta och ger mig notifieringar, men oftast så kollar den inte. På gmail däremot ploppar det ju upp en notifering direkt när ett mail kommit ungefär som med sms. (Antar att den kör någon push-variant där).
Okey den fungerar kanske inte som den ska. Men jag hittar inte någon stans där jag kan vidarebefodra min hotmail till gmail. När jag ska göra det via hotmail.com så står det att den bara stödjer vidarekoppling för hotmail.com live.com. live.se, msn.se osv.
Hej, du gör det på ditt Gmail konto i inställningar/konton där finns det något som heter "hämta mail från andra konton:" där ställer du in alla dina mail-konton som gmail ska hantera... lycka till Bäst att göra några filter sammtidigt, för ordningens skull... ordnung must sein hehe
Tack för tipset det fungerade men inte med uppdateringen där heller. Var tvungen att uppdatera manuellt för mailen ska komma upp. Letade lite i inställningar men finns inget som jag hittade som sköter uppdateringarna där eller?