maildroid - inställningar?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av LenaTh, 4 apr 2011.

1. LenaTh

LenaTh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tidigare haft k9-mail installerat på min X8, men gillar det inte alls. Nu tänkte jag prova maildroid istället, men det tar stopp redan i starten... Jag installerar utan problem, öppnar programmet och får som förväntat en vy där jag ska godkänna villkor. Jag trycker på bekräfta, och får sedan valet att läsa release notes, eller slutanvändaravtal. That's it. Inga inställningsmöjligheter någonstans, och då blir det ju inte mycket nytta med det hela... Jag har provat att trycka på vänsterknappen för meny, jag har provat long-touch, jag har scrollat längst ner på både release notes och slutanvändaravtalet, jag har avinstallerat och installerat om ett par gånger, men icke. Jag kommer inte längre än så, och nu börjar jag känna mig lite dum. Vad i hela friden är det jag missar?

Jag är oändligt tacksam om någon kunde förklara vad det är jag inte begriper (det går bra att skratta åt mig under tiden:o)

2. LenaTh

LenaTh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lösningen

Jag löste det till slut... efter ett tiotal nya ominstallationer, omstarter av telefonen, installation av Fast Web Installer och installation den vägen med ständigt samma irriterande resultat, råkade jag vända skärmen. Och se på tusan, då dök det upp en tredje knapp till höger om Release notes och Slutanvändaravtalet, men det uppmuntrande texten "Nästa". Sen var ju resten en baggis.

3. kattis

kattis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stort tack! Exakt samma sak hände mig och jag hade nog aldrig kommit på det om jag inte hittat detta inlägg! Men att de inte ordnar detta!?

4. Sunbringer

Sunbringer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    459
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Jag har precis dragit ner Maildroid för att ge den ett försök men när jag försöker lägga till ett gmail-konto får jag upp följande fel-meddelande:

Lösenord eller inställningar är felaktiga.
    Protokoll:imap
    Fel: Host is unreseolved: imap.gmail.com

Gmail-kontot är inställt på att ha imap-aktiverat och det fungerar utan problem i vanliga appen och browsern.

Hur kan jag komma igång med Maildroid egentligen? Detta var en väldigt frustrerande början.

5. Sunbringer

Mottagna gillanden:
    459
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Det löste sig. :)

Problemet var att jag av någon anledning hade förlorat data-trafik (Comviq!!) och när jag satte igång Wifi så fungerade setupen.

6. Sunbringer

Mottagna gillanden:
    459
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    En ny fråga angående Maildroid :)

Hur får jag ämnet att visas i samband med notifikationen i statusbaren?

Jag har klickat i "Show subject in notification" men det är fortfarande tomt där när jag får ett mail.