Under ett antal år hade jag skapat nästan precis det du tänker dig, jag använder ju Gmail huvudsakligen, men jag gjorde så att mina tre Outlook-konton kunde skötas direkt från gmail, alla mail hamnade i Gmails lagringsutrymme trots att de skickades och togs emot via outlook-adressen så att säga.
Jag hade dels lagt in en vidarebefordran i outlook-kontot av all inkommande epost, dels hade jag i gmail skapat en "Send email as" för outlook-adressen. Funkade klockrent, med undantag för att skräppost ibland kunde fastna i outlook-kontot, så att jag var tvungen att logga in där för att överhuvudtaget veta om det fastnat något i skräppost.
Men Microsoft, som de dunderpuckon de är, sabbade hela grejen såklart, nån gång i höstas tror jag. Jag har inte orkat gräva vidare, men efter några månader märkte jag att det plötsligt inte funkade länge. När jag försökte skicka outlook-mail från min gmail, som jag alltid gjort, fick jag felmeddelanden. Och när jag dubbelkollade så hade även vidarebefordran inne i outlook tagits bort av någon oförklarlig anledning, för alla tre konton (den kunde jag dock lägga till på nytt). Allt detta gjorde de utan någon som helst information, inte ens något infomail. Vilket visar vilket vilket värdelöst företag microsoft är. Om jag skapar något liknande i framtiden, så kommer det inte blanda in microsoft. Jag såg att microsoft gjort någon förändring när jag googlade, minns inte vad och varför just nu, men de verkade vilja förhindra denna möjlighet (varför de nu skulle vilja det, väldigt konstigt). Vet inte om detta kan vara till någon hjälp för dig. Men sammantaget: det du vill göra, det funkade klockrent för mig i ett antal år. Med två funktioner, som tillsammans uppnår syftet: vidarebefordran inne i ena kontot, "Send email as" inne i andra kontot.
Vad gäller befintliga mail, om du vill flytta över "historiken" du samlat på dig (inkorg, skickat-mapp osv) mellan kontona, så får man använda en annan metod, men det går också att ordna. Min metod funkar bara "framåt" i tiden, om man säger så, för alla nya mail som skickas och tas emot.
Click to expand...