Hej,
Vet inte om det är fler som stött på det men jag blir tokig...

Köpte min desire då min Nokia E75 ballade ur allt mer och mer och mailen är bland det viktigaste för mig eftersom jag använder den konstant i jobbet och även ironiskt nog arbetar med telefoni.
Har
Tele2 som provider och matar in följande utgående smtp.
(IMAP.konto)
* smtpserver.swip.net
* ingen säkerhet
* port 25
* (bockar även bort att "inloggning behövs") eftersom det inte behövs här.
Detta har fungerat då och då, men ibland gör den det inte och då får man upp ett meddelande om att mailadressen är ogilitig varpå den skickar en till mailinställningarna. Väl där så ser allt ut som det ska, med undantaget för att "inloggning behövs" nu längre inte är urbockad)
Prövar att bocka ur detta igen och sedan spara inställningarna, vilket telefonen först verkar göra, men går man in och kollar direkt efteråt så är "inloggning behövs" nu ibockad igen, vilket så INTE ska vara...

Har även prövat att använda mig av min privata mails utgående mailserver för att se om det är
tele2 som inte vill köra denna längre, vilket inte är fallet.
Telefonen accepterar och sparar mina inställningar och jag kan fortsätta och sedemera avsluta kontoinställningarna.
Men om jag går in och kollar efteråt så sparas varken de användaruppgifter jag matat in, eller om jag skulle ha valt bort "inloggning behövs".
Jag fattar fan nada... Trodde detta skulle vara min första smartphone och inte ge mig mer bekymmer.... Ska i övrigt påpeka att jag är väldigt nöjd med telefonen med undantag för batteritiden, trots att jag optimerat den efter eget tycke med diverse apps och logiskt tänkande.
Har även prövat att ta bort mailkontot, lägga till det igen etc.
Dessutom har jag även startat om telefonen och även plockat ur batteri, sd-kort etc.
Any ideas hur man ska bli en glad desire-användare igen?
Finns det något man kan göra för att öppna mail som är vidarebefordrade som bilagor. D.v.s när folk ex. har vidarebefordrat från thunderbird.
PS. K9 verkar inte lida av samma problem ironiskt nog... DS.
Click to expand...