Mailklient - push vid wifi, attachment preview (bilder)

Diskussion i 'Applikationer' startad av roadrun, 20 maj 2010.

1. roadrun

roadrun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Halloj,

Är på jakt efter en mailklient som kan göra följande (bl.a.):
    - Ställas in så att när jag är ansluten via Wifi push'a mail till telefonen. Alternativt kunna ställa in att den ska synka/polla vid olika intervall vid Wifi-anslutning.
    - Kunna se attachade bilder direkt i klienten.
    - Kunna se mina olika mappar.

Har testat inbyggda mailklienten, inbyggda Gmail-klienten och K9. Wifi-inställningen verkar inte finnas i nån, men jag kanske har missat nåt. Attachade bilder verkar funka i Gmail-appen men den känns så begränsad annars (kan bara se Inkorgen t.ex.).

Som sagt, kan ju vara jag som missat nåt i de program jag testat.

Använder gmail som mail.

Nån som har nåt tips?

2. hejhej.ac

hejhej.ac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I gMail appen trycker du på menu och sen labels så kan du se alla mappar. Och push funkar

3. roadrun

roadrun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Japp, du har helt rätt, jag som inte lärt mig Gmail-appen riktigt än.

Hursomhelst, för push att fungera måste man ha "Auto sync" påslaget i allmänna inställningarna (som jag förstår det...?). Det vill jag helst undvika pga batteriskäl.

Dock hittade jag detta program som verkar vara ungefär det jag söker, det håller koll på om wifi-anslutningen är igång eller inte och kan då slå på/av auto sync.
    WiSync:
    http://www.androidzoom.com/android_applications/tools/wisync_edu.html

4. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

K-9 Mail är en riktigt bra mail klient, kolla om den har det du är ute efter. Började använda den för en vecka och har inte tittat tillbaka sedan dess.

5. roadrun

roadrun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testade K-9 lite grann men ovan funktioner verkade inte finnas. Dock såg den rätt smidig ut annars så får se om jag ger den en till chans...verkar ju också utvecklas rätt mycket.

Hursomhelst löste jag mitt lilla problem med autosync genom att helt enkelt lägga till en widget där jag enkelt kan slå på / av autosync. Så jag gör helt enkelt det manuellt när jag också slår igång wifi'n, räcker rätt bra för mig.

Jag provade lite grann med dels det där WiSync (standalone), dels med Locale och lite olika plugins för autosync (WiSync finns bl.a. som sådan plugin). Men fick inget att funka, autosync togglades aldrig.