Måndagsexemplar?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Strider-fx, 8 juli 2010.

1. Strider-fx

Strider-fx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min htc desire i två dagar nu och det är några saker som jag inte får ordning på och börjar nu fundera på om jag har fått ett måndagsexemplar.

1. Har väldigt dålig 3g uppkoppling ibland försvinner den helt och när den finns där så är den väldigt svag. Har telenor som abb. och på min tidigare nokia så var det inga problem med mottagningen. Jag kan heller inte köra den rekommenderade apn inställningen dvs den med internet.telenor.se utan får nöja mig med services.telenor.se

2. gps uppkopplingen förlorar ibland kontakten med sateliterna och när den är aktiv visar den fel hastighet, har dock endast provat vid promenad.

3. Får inte telefonen att hitta mitt bluetooth headset vilket är ett sony ericsson men det ska väl inte spela någon roll? Har aktiverat bluetooth och gör sökning, har också provat att göra enheten synlig men det spelar heller ingen roll, telefonen hittar ingenting.

Last edited: 8 juli 2010
  2. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Inte säker på om något av detta hjälper, men kan vara en knuff i någon riktning.

1. Kolla på denna sida för inställningarna. https://swedroid.se/wiki/index.php/APN-inst%C3%A4llningar#Telenor

2. Ladda ner GPS Test från Market och se vad den visar. Var inte orolig om signalen maxar vid 40, detta är nog ganska normalt. Har gjort en jämförelse med bil GPS och den fick liknande värden.

3. Har du provat att nollställa ditt headset? Alltså ta bort den tidigare parningen.

Lycka till.

3. Strider-fx

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipsen!

1. Jag har följt de inställningarna och när jag åkte 1,5 mil hemifrån fungerade det så nu har jag de rekommenderade inställningarna och mobilen har inte tappat kontakten med nätet nu när jag kommit hem igen. Fortfarande dålig kontakt med nätet men det är begränsat till området där jag bor, räcker att komma några hundra meter härifrån för att det ska bli mycket bättre signalstyrka.

2. Har laddat ner gps test och den maxar vid 35 med 2-3 sateliter som når den nivån, totalt hittade den 7-9 sateliter.

3. Bluetooth problemet blir jag inte klok på, den goda nyheten är att jag vet att bluetooth fungerar på telefonen då den hittar andra enheter. Jag får den dock inte att mitt sony ericsson headset. Jag har tagit bort parningen med min gamla nokia telefon, borde den inte hitta mitt headset? Kan det vara så att de inte är kompatibla?

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

3. vilket headset är det? du måste göra headsetet synligt, spelar ingen roll om du gör telefonen synlig. på mitt headset så måste jag hålla in powerknappen i typ 5 sekunder när det är avstängt för att starta parningen.

5. Strider-fx

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt headset är ett Sony Ericsson HBH-PV705, har tagit bort parningen till min gamla telefon en nokia 6110 navigator. Min nokia har inga problem att hitta headsetet igen efter jag har raderat den som valbar enhet i mobilen, så nog söker headset aktivt iallafall.

6. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Hmm
    Jag har inga problem med mitt gamla SE Stereoheadset, men skall även kolla med mitt HBH 702 när jag kommer hem igen.

7. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

gör så här.

Se till att ditt headset är avstängt, ha bt igång på mobilen.
    Håll in (power/svars)knappen inne i fem sekunder, lampan skall blinka grön röd.
    Om den bara blinkar grön så får du hålla inne båda! volymknapparna i 8 saekunder.

i mobilen söker du efter en ny enhet. slå in pin kod 0000.

Här har du bruksanvisningen http://diplodocs.se/bruksanvisning-instruktion-anvandarhandbok/SONY ERICSSON/HBH-PV705-_M

Last edited: 10 juli 2010
  8. Strider-fx

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man tackar nu har jag fått det att fungera! Det jag hade missat var precis som du beskrev att man skulle hålla inne volymknapparna också :)

9. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Det är kul att du fick det att fungera. :)

10. Strider-fx

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp nu är jag riktigt nöjd med mobilen...
    Mottagningen av 3G är väl inte så mycket att göra åt, det är inte så mycket mobilens fel utan 95% nätets täckning. Nu kör jag wifi hemma och enbart gsm, det är nog den bästa lösningen. Gps mottagningen är jag osäker på har jag inte provat så mycket men det kanske är fel av mig att jämföra med min nokia 6110 navigator som jag tycker varit grym när det gäller gps. Bluetooth problemet var ju rent handhavarfel :teeth: