3. Slänger in ett par tips här som du kanske inte redan vet;
- Håll inne Home knappen för att se dom 8 sista apparna du använt för att snabbt växla mellan öppna apps. Samma lista hittar du näst längst upp i notifieringslistan du drar ned från toppen av skärmen.
- Dubbelklicka på home, eller nyp på skärmen med två fingrar när du står på homescreen för att se en "helikoptervy" över alla homescreens så att du kan välja rätt skärm snabbare.
- Under "Personalize" (kör på engelska, vet ej vad den heter på svenska, knappen längst ner till höger på homescreen) kan du välja en hel del saker, till ex vilka apps som ska finnas med på låsskärmen så att du kommer åt dessa snabbare.
- Du har väl upptäckt widgets hoppas jag?
4. Största skillnaden på android och iphone här är just att Market berätter för dig vad appen får göra på din telefon, på en iPhone har du ingen aning. Nu är AppStore hårdstyrd av Apple så att apps som gör skumma saker inte ska finnas där, men det har slinkat igenom en och annan app även där som har gjort saker som inte stod i beskrivningen (en jag minns skickade hela din kontaktlista med all info till utvecklaren). Du bör utöva liiiite mer försiktighet på Market, kanske strunta i att installera apps som får lov att skicka SMS (eller dylikt) om den är från en developer du inte litar på till ex. Men överlag så är det nog ingen fara, har appen många downloads och bra kritik kan du känna dig relativt trygg ändå.
5. En annan stor skillnad på android och iphone er att du FÅR byta SMS app ifall du önskar det. Om du inte är nöjd med den som följer med luren (till ex för att den inte har smileys

) så kan du tanka hem en annan SMS app från Market och välja att den ska vara "default" SMS app, den kommer få in alla SMS du mottar och du kan skicka därifrån. Värt att tänka på då är att du i vissa fall får stänga av den gamla appens notifieringar om nytt SMS, annars kan du få dubbla notifieringar för varje SMS.
Ett sista tips är att testa en eller fler av de fantastiska tangentbords apparna på Market! Jag kör med SlideIT keyboard som låter mig "rita orden" istf att skriva dom bokstav för bokstav, inte bara snabbt men underbart smidigt med! Det här är en av apparna som gör att jag inte kan tänka mig gå tillbaks till iPhone längre. Har testat en massa tangentbord och betalt för en delav dom, SlideIT känns bara bäst för mig, så prova dig fram (kan dock tipsa om att iPhone användare blir lite avis i blicken när dom ser SlideIT

)
Lycka till med din nya telefon! Så länge du inte fastnar i "varför fungerar den inte som min iPhone gjorde" tänket utan hellre tittar på vilka fantastiska möjligheter friheten i Android bjussar på, så är jag övertygat om att du kommer bli nöjd.
Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
Click to expand...